Preluarea zborurilor low cost de pe Aeroportul "Aurel Vlaicu" (Băneasa) pe "Henri Coandă" (Otopeni) s-a desfăşurat ieri fără întârzieri semnificative.
Doar o mână de pasageri „rătăciţi“, care nu ştiau despre mutare, s-au oprit, în drum spre Otopeni, la Băneasa ca să ceară lămuriri. Până pe 12 octombrie, Aeroportul „Aurel Vlaicu“ va fi închis pentru lucrări de întreţinere. Avioanele companiilor care operau aici îşi iau zborul de pe Otopeni.
„M-au anunţat demult“ La terminalul de plecări de la Otopeni, cozile cele mai mari sunt la cursele low cost. E ora 15.00 şi, în faţa unui birou de check in pentru Napoli, câteva zeci de călători aşteaptă la o coadă să-şi predea bagajele. E oră de vârf, dar lumea nu se calcă pe picioare. Cei mai mulţi spun că ştiau de ceva vreme despre mutare.
„Am primit un SMS pe telefon de la companie, în care mi-au spus că zborul meu va fi de pe Otopeni, nu de pe Băneasa“, spune un pasager. De alături, o doamnă bine perogenată, cu o privire uşor obosită, aprobă din cap. „Şi pe mine m-au anunţat pe telefon încă de când eram în Italia!“, zice cu un aer plin de mândrie. „Bine că se mai gândesc şi la noi! De ce să nu fie bună şi modernizarea de la Băneasa? Atâta vreme cât ştim şi noi, n-are ce rău să facă“, adaugă şi Tudoriţa, menajera din România a unui bătrân italian.
Dacă-l întrebi pe tânărul pasager Valentin cum se simte pe Otopeni, primeşti un răspuns uşor blazat: „La fel ca pe Băneasa“. Nu că Aeroportul „Henri Coandă“ ar fi ajuns, peste noapte, la dimensiunile celui de la Băneasa, ci pentru că vede în jur o grămadă de călători gata de îmbarcare pe acelaş i avion low cost care de obicei îşi ia zborul de la Băneasa.
Taximetriştii, încurcă-lume Valentin zice că a oprit întâi pe la Băneasa, cât să verifice dacă toate informaţiile din ultimele săptămâni sunt adevărate. Nu că nu ştia, ci „ca să fie sigur“.
Cei din conducerea aeroportului Băneasa spun că au pregătit două autocare pentru pasagerii „rătăciţi“ la Băneasa. Pe lângă aeroportul închis, intrat în modernizare, vreo trei taximetrişti sictiriţi încă mai speră să ciupească vreun ciubuc de la vreun călător dezinformat care s-a trezit în aeroportul „greşit“. „Au venit de dimineaţă vreo zece persoane care s-au oprit şi au întrebat la poartă dacă nu de aici trebuie să ia avionul. Au plecat fără să facă scandal. Din câte ştiu, au fost anunţaţi“, zice Emil, un taximetrist. Soluţia: personal suplimentat Concluzia: faţă de vara anului trecut, când o mutare similară a dus la întârzieri cu orele, certuri în aeroport şi dezorientare maximă, situaţia de la Aeroportul Otopeni este calmă şi sub control. Printre măsurile luate, anul acesta, de conducerea Aeroportului Otopeni se numără suplimentarea personalului în perioada orelor de vârf. De asemenea, reviziile tehnice se efectuează mai des, iar la nevoie poate fi dublat numărul porţilor de îmbarcare pentru a primi cu 30% mai mulţi călători.
Singurele probleme ar putea apărea în cursul zilei de mâine, miercuri fiind una dintre cele mai aglomerate zile pentru zborurile low cost. (A colaborat Cristina Sbîrn) PLAN ALTERNATIV
Aeroportul de la Craiova, o soluţie Criza de pe Băneasa şi supraaglomerarea Aeroportului Internaţ ional „Henri Coandă“ au trimis autorităţile din domeniu în căutare de noi soluţii, care mai de care mai surprinzătoare. Ultima mostră de acest fel a fost oferită de Consiliul Judeţean (CJ) Dolj, care a început un amplu proiect de modernizare a clădirii Aeroportului Internaţional Craiova. Unul dintre principalele motive pentru care autorităţile judeţene se grăbesc să finalizeze investiţia de la aeroport, în care preconizează că vor fi pompate câteva milioane de euro din bugetul judeţului, este nevoia de a prelua o serie de curse care, în mod normal, ar avea ca punct final Capitala. „Vrem să fim puşi la punct pentru a atrage cât mai multe curse. Pe parcursul anului viitor, aeroportul va fi principala noastră investiţie“, a spus ieri Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj. Pentru a face însă faţă unor curse internaţionale zilnice, infrastructura aeroportului trebuie modernizată. Săptămâna trecută a fost semnat contractul de proiectare a noii clădiri, iar în 30 de zile, proiectantul va trebui să finalizeze lucrarea. (Gabriela Zanfir)