Industria media din Statele Unite se află în pragul celei de-a doua „recesiuni“ publicitare din primul deceniu al secolului XXI, una care ar putea accelera ruptura între advertisingul targetat, aflat în plină creştere, şi formatele tradiţionale ce ţintesc în publicul de masă, relatează specialiştii Reuters.
De la ultima criză în publicitate, care a urmat declinului pieţei on-line din anul 2000, cele mai mari companii media au încercat să se adapteze profundelor schimbări tehnologice.
Acestea variază de la extinderea serviciilor de internet de mare viteză până la creşterea pieţei de terminale digitale portabile, cum ar fi iPod-ul celor de la Apple. Deteriorarea pieţei imobiliare americane a dat naştere unor temeri în privinţa „recesiunii“ publicitare la nivel naţional, care ar putea afecta mai multe segmente media care se „luptă“ pentru bugetele de publicitate ce vor atinge 290 de miliarde de dolari în 2008. America este cea mai mare piaţă de publicitate din lume.
Oficialii celor mai mari trusturi mass-media şi reprezentanţii ligilor sportive de succes din Statele Unite au luat în discuţie strategiile lor pentru eventualele „zile negre“. Experţii estimează ca advertiserii să crească bugetele pentru marketingul on-line, de exemplu prin intermediul marilor motoare de căutare. „Giganţii“ din zona IT, ca Google, Amazon.com şi eBay, vor avea de câştigat în urma reorientării investiţiilor în publicitate. Însă marile reţele TV, ca CBS şi NBC, şi unele companii web, dintre care Yahoo este cea mai reprezentativă, ar putea avea de suferit.