Celebrul constructor german de maşini sportive şi-a lărgit portofoliul cu un nou model de mari dimensiuni – Panamera – lansat astăzi la Salonul Auto de la Shanghai
Porsche, constructorul german care produce de peste patru decenii celebrul model sportiv 911, le-a pregătit fanilor o surpriză. Una mare, în genul celei oferite nu cu mulţi ani în urmă, când a lansat SUV-ului Cayenne. Astăzi, în prima zi a Salonului Auto de la Shanghai, portofoliul Porsche s-a îmbogăţit cu un nou model, botezat Panamera.
Porsche Panamera este un autoturism de mari dimensiuni – aproape cinci metri în lungime –, cu patru portiere şi un portbagaj încăpător – 450 de litri, adică exact opusul celebrelor coupe-uri performante, dar înghesuite (ce pot primi două persoane şi o gentuţă de voiaj), care au marcat istoria mărcii din Stuttgart.
Poate că este doar o impresie, dar, din primele fotografii oficiale, Panamera pare un fel de 911 turtit. De un Cayenne. De altfel, noul model este cu douăzeci de centimetri mai lung decât Cayenne, şi cu unsprezece mai înalt ca 911. După tipicul lansat odată cu SUV-ul Cayenne, elementele clasice de design caracteristice lui 911 au fost împrumutate fără nicio reţinere şi GT-ului Panamera. Ca o părere personală, schiţele iniţiale arătau o creatură mai zveltă, produsul final suferind cumva din pricina unor proporţii greoaie în partea din spate.
Concurent pentru Quatroporte şi Rapide Graţie brandului, dimensiunilor, arhitecturii caroseriei şi nu în ultimul rând preţului (sub 100.000 de euro, pentru versiunea de bază), Panamera va intra în competiţie cu nume consacrate din segmentul F precum BMW Seria 7, Mercedes Clasa S sau Audi A8. Cel mai corect ar fi să vorbim însă de o concurenţă cu actualul Maserati Quatroporte sau cu viitorul model Aston Martin Rapide (care urmează a fi lansat), două GT-uri luxoase aparţinând unor constructori care, ca şi Porsche, au o îndelungată tradiţie sportivă.
Apropo de crezul nemţilor, trebuie spus că Panamera întruneşte premisele necesare pentru a fi un Porsche adevărat. În fine, aproape adevărat, dacă ar fi să îi întrebăm pe cei mai aprigi fani ai mărcii. Baza este oferită de o nouă platformă tehnică, dezvoltată exclusiv pentru acest model. La debut, gama de motorizări va cuprinde un V8 pe benzină (aspirat sau supraalimentat), care dezvoltă 400 sau 500 de cai-putere. Ulterior, vor apărea un V6 (tot pe benzină), dar şi o propulsie hibridă.
Cutia de viteze va fi manuală cu şase rapoarte sau automată (PDK) cu şapte, iar tracţiunea se va face pe roţile din spate ori pe ambele punţi. Porsche doreşte să vândă aproximativ 20.000 de unităţi anual. Pe anumite pieţe, listele de comenzi au fost deschise.
Caseta tehnică Motoare (toate benzină) 4.8 V8 – 400 CP; 4.8 V8 T – 500 CP Transmisie spate / integrală, 6+1 M / 7+1 A (PDK) Acceleraţie 0-100 km/h 4,2 s – pentru versiunea Turbo Viteză maximă: 285 km/h (pt versiunile aspirate) Dimensiuni Lxlxh: 4,970 x 1,931 x 1,418 m Ampatament: 2,920 m Volum portbagaj: 445 l Preţuri 94.575 – 135.154 euro (în Germania)