Pietoni fără trotuare

Pietoni fără trotuare

În sectorul 6 e o staţie fără alveolă, iar călătorii aşteaptă autobuzul în stradă. În sectorul 2, locatarii ies direct în trafic. Autorităţile ridică din umeri.

Pe Bulevardul Constructorilor, la numărul 20, o staţie de autobuz e, de mai bine de doi ani, motiv de supărare pentru călătorii şi locuitorii din zonă. Staţia Mehadiei, unde opresc autobuzele 162 şi 163, e situată în faţa blocului 20 şi nu are refugiu pentru călători. Prin urmare, aceştia se aciuează, mai ales pe ploaie, în scara blocului. În rest, aşteaptă autobuzul chiar pe carosabil, printre maşini, deoarece între trotuarul din faţa blocului şi prima bandă de circulaţie există o zonă verde încadrată de garduri.

Situaţie similară în sectorul 2, chiar pe Şoseaua Mihai Bravu, unde locatarii unui bloc ies din scară direct în strada circulată de maşini. Blocul e, din construcţie, fără trotuar, iar oamenii s-au obişnuit să facă slalom printre maşini ca să vină sau să plece de acasă.

Autorităţile cunosc ambele cazuri, dar nu sunt în stare nici să le rezolve, nici să le explice. În cazul staţiei, vina e pasată între RATB şi Primăria Capitalei. În cazul blocului fără trotuar, Primăria Sectorului 2 dă vina pe Ceauşescu, că n-a apucat să facă sistematizarea până la capăt. Locatarii, deranjaţi de călători

Staţia nu a fost întotdeauna pe actualul amplasament, ci câţiva metri înainte de intersecţie, în faţa Institutului de Cercetări Metalurgice, unde, spun localnicii, nu incomoda pe nimeni. „Unde a fost staţia înainte exista un trotuar, pe care pietonii aşteptau autobuzul. Acum, staţia s-a mutat în faţa blocului meu, iar pietonii stau pe carosabil, supuşi riscului accidentelor rutiere. Cred că e singura staţie de acest gen din Bucureşti, din ţară şi cred că din lume, unde călătorii aşteaptă autobuzul în plină stradă”, spune un localnic.

Deşi strada e marcată cu semne ce interzic staţionarea altor autovehicule în afara celor destinate transportului în comun, locatarii îşi parchează maşinile în lipsa altor locuri, şi-i mai feresc astfel pe călătorii care stau în „staţie”.

De multe ori însă, călătorii preferă să aştepte autobuzul în scara blocului deranjând locatarii. „Fac mizerie, vorbesc tare şi ne deranjează. Mai vin şi ţigani care se droghează”, spune administratorul blocului. Între RATB şi primărie

Autorităţile spun însă că nu au soluţii. „Pe Bd. Constructorilor, în zona intersecţiei cu Str. Mehadiei, nu există un alt loc care să îndeplinească condiţiile pentru amenajarea unei staţii”, spun reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în ciuda faptului că vechiul amplasament al staţiei, de până acum doi ani, e şi acum liber. RATB se apără spunând că staţia a fost mutată cu acordul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei, care ştie mai bine de ce s-a produs schimbarea.

La rândul lor, reprezentanţii comisiei se codesc să explice situaţia. Sorin Luchian, unul dintre membri, a redirecţionat reclamaţia primită de la un locatar din blocul 20 lui Marian Bratu de la RATB, întrebându-l „ce se poate face pentru normalizarea situaţiei?”.

Pentru „Evenimentul zilei”, comisia n-a putut să ofere o explicaţie oficială.

CONCURENŢĂ. Mămicile din blocul 20 îşi plimbă copiii în cărucioare, disputându-şi acelaşi spaţiu de circulaţie cu autoturismele Foto: Vlad Stănescu

MOTIVE

Ceauşescu e de vină

O altă situaţie în care pietonii sunt obligaţi să circule pe carosabil se întâlneşte în sectorul 2 al Capitalei. Locatarii blocului 60B de pe strada Mihai Bravu, nr. 2, dau din scara blocului direct pe aleea circulată de maşini. „Stau de 20 de ani în blocul ăsta şi mereu a fost aşa. Parcă s-au întâmplat şi câteva accidente, dar nu-mi aduc aminte exact”, spune un locatar. Primăria de sector dă vina pe Ceauşescu: „În zonă au fost case pe care Ceauşescu le-a demolat, dar nu a apucat să termine treaba. Primăria are în vedere situaţia şi lucrează la găsirea unei soluţii”, spune Anatol Albu, purtătorul de cuvânt al primăriei.

Albu precizează însă că soluţia nu va fi uşor de găsit pentru că strada este mărginită de proprietăţi private care nu pot fi încălcate. De asemenea, strada nu poate fi îngustată pentru a i se face un trotuar, pentru că este cale de acces pentru maşinile de salubritate şi, la nevoie, de Pompieri.

Ne puteți urmări și pe Google News