Cel mai mare deficit de talente din regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa de Sud este acuzat de companiile angajatoare din Elveţia, arată studiul "Strategia privind forţa de muncă", realizat de Manpower.
Pe următoarele locuri în clasament se situează Belgia, Suedia, Polonia şi Franţa, arată studiul citat. Angajatorii din România, chiar dacă nu au intrat în acest clasament, nu au strategie eficientă de selecţie şi de motivare a personalului care îi poate ajuta să-şi realizeze scopurile. Peste jumătate dintre angajatorii din România nu îşi pot aplica strategia de afaceri din cauză că nu au angajaţi suficient de talentaţi. Potrivit studiului Manpower, 57% dintre ei recunosc că unul dintre riscurile principale când vine vorba de aplicarea strategiei de afaceri este lipsa personalului talentat.
Un sfert dintre angajatorii români, fără nicio strategie
Cu toate acestea, 90% dintre angajatorii care au participat la studiul Manpower afirmă că au la dispoziţie necesarul de personal talentat care să-i implementeze strategiile. Domeniile financiar-bancar, furnizorii de utilităţi şi construcţiile sunt cele în care angajatorii se simt ameninţaţi în cea mai mare măsură de lipsa personalului competent. Un sfert dintre cele 751 de companii româneşti care au participat la studiul Manpower afirmă că ţin cont de necesitatea unei strategii privind forţa de muncă şi analizează rolul acesteia. Alţi 25% recunosc că nu demarează nicio acţiune pentru a-şi însuşi o strategie funcţională în acest sens. Studiul Manpower "Strategia privind forţa de muncă", avertizează companiile asupra riscului la care se expun dacă nu ajung la o concordanţă între nivelul forţei de muncă şi strategia companiei. Organizaţiile vor crea noi strategii pe termen lung prin care să recruteze personalul talentat necesar pentru a atinge rezultatele propuse, spun reprezentanţii Manpower.
Sectoarele cu cele mai bune strategii
În topul sectoarelor de activitate unde strategia privind forţa de muncă este cel mai bine aliniată la cea de afaceri se află construcţiile, finanţele şi imobiliarele. Aceste domenii sunt urmate de furnizorii de utilităţi, de industrie/comerţ şi de serviciile sociale. "Situaţia economică actuală aduce o nouă lumină asupra disponibilităţii talentelor şi managementul acestora în întreaga lume. Programele de instruire sunt vitale. Angajatorii trebuie să îşi asume recalificarea şi dezvoltarea competenţelor atât a angajaţilor existenţi, cât şi a celor noi, ceea ce le va permite să extindă sursa disponibilă de talente şi astfel să se asigure că forţa lor de muncă este permanent instruită în concordanţă cu strategia companiei din care fac parte", a declarat Eliza Nechifor, coordonator marketing şi comunicare al Manpower Romania.