Vara începe cu lansarea celei de a treia generaţii a modelului de lux Audi A8. Limuzina germană speră să facă valuri pe un segment dominat de Mercedes-Benz Clasa S şi înţesat cu jucători de excepţie precum BMW Seria 7, Maserati Quattroporte, Jaguar XJ sau Lexus LS.
În aceste vremuri de restrişte, piaţa limuzinelor de lux poate părea mai puţin o afacere şi mai mult o chestiune de orgoliu. Fiecare producător vrea să o aibă mai mare, mai "deşteaptă", mai viguroasă.
Şi mai nouă, pentru că, mai ales aici, noutatea merge foarte bine cu exclusivitatea. E drept, acest atu trece pe rând, dintr-o tabără în alta. Dacă în 2009 BMW şi Jaguar s-au călcat reciproc pe bombeuri cu lansările celor mai proaspete Seria 7, respectiv, XJ, anul acesta Audi se poate lăfăi cu noul A8.
Porsche România, importatorul mărcii germane în ţara noastră, a adus, săptămâna aceasta, a treia generaţie Audi A8 în showroomurile de la noi. Concurenţa: cinci stele
Limuzina de lux A8 se va regăsi pe eventuala listă de cumpărături a celor mai înstăriţi compatrioţi la concurenţă cu deja amintitele BMW Seria7 şi Jaguar XJ, dar şi cu liderul tradiţional din acest segment - Mercedes-Benz Clasa S - ori Lexus LS şi Maserati Quattroporte, două opţiuni mai exotice. Noul A8 este comercializat în România, cu preţuri cuprinse între 76.200 de euro (3.0 TDI - 250 CP quattro) şi 92.900 de euro (4.2 TDI - 350 CP quattro).
Sunt disponibile şi două versiuni pe benzină - 3.0 TFSI - 290 CP quattro şi 4.2 TSI - 372 CP quattro - care costă 76.700 de euro, respectiv, 91.400 de euro. Toate preţurile conţin TVA şi sunt valabile înaintea bifării vreunuia dintre foarte multele echipamente prezente pe lista de opţionale.
TDI-ul, cel scump şi cel mai ieftin
Interesat, varianta V6 turbodiesel este cea mai "accesibilă", în timp ce V8-ului TDI îi este rezervat rolul de vârf de gamă - o indicaţie clară asupra raportului de forţe între benzină şi motorină la Audi. Designerii Audi au grefat pe caroseria lui A8 cele mai cunoscute detalii stilistice prezente deja pe mai modestul A4, în special în părţile frontală şi posterioară. La fel ca şi precedenta generaţie, noua berlină foloseşte pe scară largă aliajele de aluminiu. Noul A8 a crescut în dimensiuni. Versiunea standard are o lungime de 5,13 metri şi o lăţime de 1,94 metri. Quattro - standard
Toate versiunile sunt echipate standard cu sistemul de tracţiune integrală quattro. Cuplul motor va fi direcţionat la roţi prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 8+1 trepte. Cabina noii limuzine se prezintă complet schimată. Centrala de comandă MMI nu se mai găseşte pe tuneul median, ci pe consola centrală. Scaunele electrice (cu încălzire, ventilaţie şi masaj – pentru banchetă) permit reglaje pe 12 direcţii şi, opţional, chiar pe 22. Display-ul central, care iese şi se retrage înapoi în partea superioară a bordului, are opt inchi. Între ceasurile de bord se află un al doilea ecran, de şapte inchi, pe care sunt evidenţiate diferite informaţii. Melomanii sunt îmbiaţi cu un sistem audio Bang & Olufsen care poate revărsa 1.400 de waţi prin intermediul a nu mai puţin de 19 boxe. MODELE CONCURENTE BMW Seria7 Lansat: 2009 Motorizări: benzină, motorină, hibrid Versiune de top: 760i (V12) – 544 CP Preţ de listă: 75.565 – 149.583 euro (cu TVA)
Mercedes-Benz Clasa S Lansat: 2006 Motorizări: benzină, motorină, hibrid Versiune de top: S65 AMG (V12) – 612 CP Preţ de listă: 76.279 – 225.386 euro (cu TVA)
Lexus LS Lansat: 2007 Motorizări: benzină, hibrid Versiune de top: 600h (V8 + electric) – 445 CP Preţ de listă: 85.189 – 137.406 euro (cu TVA) Jaguar XJ Lansat: 2009 Motorizări: benzină, motorină Versiune de top: Supersport (V8) – 510 CP Preţ de listă: 77.231 – 140.658 euro ( TVA) Maserati Quattroporte Lansat: 2003 Motorizări: benzină Versiune de top: Sport GT S (V8) – 440 CP Preţ de listă: 114.320 – 133.310 euro (cu TVA, în Germania)