Cea mai frumoasă maşină a anului va fi desemnată prin vot electronic
- Cristian Ionescu
- 11 decembrie 2011, 22:59
Opt modele, dintre cele mai diferite, îşi dispută trofeul acordat celui mai arătos autoturism cu preţ de pornire sub 50.000 de euro prezentat în 2011.
Frumuseţea este o chestiune de gust. Gustul fiecărui privitor. Ceea ce poate captiva o pereche de ochi, trece aproape neobservat în cazul alteia şi invers.
Maşinile nu fac excepţie, iar discuţiile interminabile şi părerile divergente iscate de designul fiecărui nou model stau mărturie.
Festivalului Internaţional al Automobilului, care are loc în fiecare an la Paris, şi-a asumat, între altele, ingrata sarcină de a identifica şi premia cea mai arătoasă maşină apărută în ultimele 12 luni.
După ce, în perioada 1987-1988, evaluarea estetică a fost lăsată în seama unui juriu "de specialitate", organizatorii au decis să delege povara desemnării modelului câştigător publicului, care a fost invitat să-şi voteze (pe internet) favoritul.
Cei interesaţi pot vota AICI.
Eco = frumos
Deocamdată, fanii nu se bucură de libertate totală. Organizatorii încă mai desemnează un lot - anul acesta sunt opt - de modele din rândurile căruia trebuie aleasă "Cea mai frumoasă maşină". Suplimentar (şi, pe undeva, îndreptăţit), există o regulă care blochează intrarea în competiţie a oricărui autoturism cu un preţ (de pornire) mai mare de 50.000 de euro.
În timp ce supermodelele (aspiraţionale, scumpe şi, mai mult sau mai puţin, rare) nu sunt, iată, binevenite, partipriurile "ecologice" par să fi găsit şi aici un teren favorabil, dovadă fiind nominalizările a două modele mai blânde cu mediul, Opel Ampera şi Renault Twizy - cel din urmă, mai ales, putând fi cu greu suspectat de valenţe estetice superioare.
Celelalte nominalizări - făcute cu mai multă temeinicie - zugrăvesc un tablou suficient de eterogen pentru a atrage un număr cât mai mare de votanţi. A şasea generaţie a gamei de segment mediu BMW Seria 3 - cel mai bine vândut model premium la nivel mondial, versiunea decapotabilă a noului muscle car american Chevrolet Camaro, aşa-zisul coupé compact sud-coreean cu trei portiere Hyundai Veloster, cel mai nou şi, în acelaşi timp, cel mai compact SUV al produ cătorului japonez Mazda (CX-5), recent apărutul Mini Coupé - în versiunea sa de top: John Cooper Works şi subcompactul francez Peugeot 208 completează "lotul 2011".
Câştigătoare anterioare
Printre precedentele câştigătoare ale concursului s-au numărat modele precum Alfa Romeo MiTo (2008), Audi TT (2006), Alfa Romeo Brera (2005), Mercedes- Benz CLK (2002), BMW Seria 3 Coupé (2000), Mitsubishi Carisma (1996) şi Lexus LS 400 (1990).
Laureata ediţiei 2011 va fi cunoscută pe 25 ianuarie 2012, după ce, prin runde succesive de vot, vor fi eliminate şase din cele opt candidate.