Profitul companiei suedeze Hennes& Mauritz AB (H&M), unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din lume, a scăzut în perioada iunie-august 2011 cu aproape 15%, din cauza costurilor de aprovizionare mai mari, a deschiderii de noi magazine precum şi a campaniilor promoţionale, transmite AP, citată de Agerpres.
În România, H&M are deschise şapte magazine: cinci în Bucureşti şi câte unul în Braşov, Cluj şi Timişoara, ultimele două fiind deschise chiar în această lună.
În noiembrie, vor mai fi deschise încă două magazine: unul în Sun Plaza din Bucureşti şi altul în centrul comercial Maritimo Shopping Center din Constanţa, după cum anunţase compania în luna iulie. Primele magazine H&M din România a fost inaugurate în primăvara acestui an.
Astăzi, pe bursa de la Stockholm, acţiunile H&M au urcat cu 3,5%, la 202,70 coroane (29,99 dolari).
2.300 magazine în 40 de ţări
Compania a raportat un profit net de 3,6 miliarde de coroane suedeze (533 milioane de dolari) în perioada iunie-august 2011, faţă de un profit de 4,2 miliarde de coroane în perioada similară din 2010, pe fondul deprecierii dolarului. Vânzările au crescut uşor, la 31,51 miliarde de coroane suedeze, de la 31,48 miliarde de coroane în perioada similară din 2010.
Pentru anul financiar 2011 compania suedeză are ca obiectiv deschiderea a 265 de noi magazine. "H&M continuă să-şi majoreze cota de piaţă într-un mediu dificil", a declarat directorul general al grupului suedez, Karl-Johan Persson.
Compania H&M Hennes&Mauritz AB (H&M) a fost înfiinţată în 1947, în VästerÃ¥s, Suedia. Grupul H&M are în prezent aproximativ 76.000 de angajaţi. H&M este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din lume, cu aproximativ 2.300 de magazine în 40 de ţări. Citişi şi:
-
Primul magazin H&M din România se deschide în AFI Palace Cotroceni
-
Deschiderea H&M în România, cu coadă până la Zara. Naumovici: "A fost ca la McDonald's, în 1995"