Pasajul Basarab, pe utima sută de metri. VEZI stadiul lucrărilor într-un FOTOREPORTAJ

Pasajul Basarab, pe utima sută de metri. VEZI stadiul lucrărilor într-un FOTOREPORTAJ

Lucrările la pasajul suprateran Basarab din Capitală se apropie de final. Sâmbătă, a fost asfaltată şi ieşirea spre Calea Griviţei – Gara de Nord, iar muncitorii lucrează de zor la montarea şinelor pentru tramvai, fără de care constructorul nu acceptă să testeze lucrarea şi nici să dea drumul la circulaţie.

Construcţia Pasajului Basarab a început în 2006, iar lucrările s-au lungit parte din cauza problemelor legate de exproprierea terenurilor, parte din cauza întârzierilor la plata constructorului.

Deşi inaugurarea finală era aşteptată la finele lunii martie, până acum marea realizare a fost doar reluarea circulaţiei pe sub pasaj.

Ultima amânare se datorează faptului că grupurile italian Astaldi şi spaniol FCC Construccion care execută lucrarea doresc să facă probele finale cu tot cu tramvai, maşini, camioane – adică întreaga greutate pe care va trebui să o suporte pasajul. CALEA GRIVIŢEI. Ieşirea de pe pasaj este gata. O altă etapă a proiectului a fost încheiată şi aşteaptă inaugurarea finală. CALEA GRIVIŢEI. Când se va deschide circulaţiei, şoferii vor ajunge cu uşurinţă de pe Bulevardul Vasile Milea sau din cartierul Giuleşti la Gara de Nord.

CALEA GRIVIŢEI. La intersecţia cu Bulevardul Nicolae Titulescu, lucrările sunt în toi. Deasupra, va fi amenajată staţia de tramvai, de unde pasagerii vor coborî pe scări şi cu un lift spre staţia de metrou Basarab.

NICOLAE TITULESCU. Se circulă pe o singură bandă, din cauza lucrărilor.

NICOLAE TITULESCU. Ieşirea pe acest bulevard se face chiar lângă Biserica "Sfânta Vineri Nouă", care a fost unul dintre opozanţii proiectului.

NICOLAE TITULESCU. Liniile de tramvai sunt în proces de montare. ORHIDEELOR. Se lucrează în continuare şi la intersecţia dintre Şoseaua Orhideelor şi Bulevardul Dinicu Golescu, lângă Gara Basarab şi ieşirea de la metrou. ORHIDEELOR. Circulaţia pe sub pasaj a fost reluată pe şoseaua nou-nouţă, iar centrul comercial IDM Basarab şi-a redeschis intrarea principală. Imaginea zonei este total schimbată faţă de cea existentă la momentul închiderii circulaţiei, acum cinci ani. ORHIDEELOR. A fost amenajată deja şi o staţie RATB, în apropiere de Calea Plevnei, unde opresc autobuzele care circulă pe traseele 105, 178 şi 635. INTERSECŢIE. Zeci de piloni uriaşi din beton susţin greutatea pasajului unde Şoseaua Orhideelor se intersectează cu Calea Plevnei şi cu Calea Giuleşti. Semafoarele funcţionează bine şi nu aştepţi mult nici ca pieton, nici ca şofer. CALEA PLEVNEI. Aici, lucrările sunt deja finalizate şi un gardian e pus să păzească intrarea pe pasaj. POD GROZĂVEŞTI. Pasajul ocoleşte complexul comercial Orhideea. În zona Grozăveşti, o parte din pasaj se bifurcă pentru fiecare din cele două sensuri de circulaţie. GROZĂVEŞTI. Ieşirea spre Şoseaua Grozăveşti este finalizată în totalitate şi aşteaptă inaugurarea finală. Până atunci, şoferii circulă pe vechile trasee. INTERSECŢIE. Zona unde Şoseaua Grozăveşti se intersectează cu Bulevardul Vasile Milea a căpătat un aspect modern. VASILE MILEA. Ieşirea de pe pasaj este păzită de un reprezentant al constructorului, în vestă portocalie.

Ne puteți urmări și pe Google News