Scandal uriaş în lumea modei. Casa DIOR foloseşte pe podium FETIŢE de 14 ani în rochii transparente
- Dodo Romniceanu
- 27 iulie 2015, 15:24
Sofia Mechetner a fost piesa de rezistenţă a noii colecţii Dior, toamna-iarnă 2015. Este înaltă, suplă, are trăsături angelice, siguranţă şi relaxare, dar are un defect imens, potrivit presei de specialitate. Are doar 14 ani, vârstă la care ar trebui să aibă cu totul alte preocupări, nu fâţâiala pe catwalk în rochii transparente.
Într-o rochie albă şi transparentă, Sofia Mechetner părea încrezătoare la fel că o femeie matură la prezentarea noii colecţii a casei Dior. Ea este noul ambasador şi nouă imagine a brandului Dior, decizie care a stârnit reacţii vehemente în presă, relatează stirileprotv.ro.
După ce a fost scoasă din anonimat din Tel Aviv, Sofia a semnat un contract de doi ani cu Dior, pentru care va obţine peste 265.000 de dolari. Ea va apărea în prezentările de modă şi în diverse campanii publicitare pentru celebrul brand.
Presă a reacţionat imediat, criticând casă de modă că "exploatează copii", conform Daily Mail, care scrie că tânăra este slabă şi are pomeţii proeminenţi nu pentru că ţine regim, ci pentru că încă se află în creşte şi corpul ei încă se dezvoltă. Casă de modă este criticată pentru faptul că se foloseşte de o fetiţă de 14 ani că să-şi vândă creaţiile şi rochiile de mii de euro, dar şi pentru faptul că alegând să o pună drept imaginea brandului, ea va deveni un etalon pentru femeile din întreagă lume.
Povestea Sofiei este intens promovată de agenţia care o reprezintă şi care susţine că ar fi vorba despre povestea modernă a Cenuşăresei. Fiica unei rusoaice, care şi-a crescut singură copiii şi a emigrat în Israel, Sofia şi-a ajutat mama şi chiar a preluat o parte din responsabilităţile mamei sale, inclusiv cea de a creşte fraţii mai mici. Ea a fost remarcată de o agenţie din Israel, pentru înălţimea impresionantă (1.80m) şi a siluetei. Imediat după aceea, s-a dus în Paris pentru o şedinţa foto, dar agenţii de acolo au refuzat să îi ofere un contract pentru că era prea tânăra.
Viaţă ei a căpătat însă o altă turnură după ce a fost remarcată de directorul de creaţie al casei de modă Dior, Raf Simons, care s-a declarat fermecat de frumuseţea adolescenţei.
Nu este prima dată când o tânăra minoră primeşte contracte în modeling, dar vârstă de 14 ani este considerată un derapaj. "Aceste fete nu au sâni şi forme, de aceea pare că toate hainele pică elegant pe ele. Nu sunt mature fizic, în primul rând" a spus o reprezentanta a unui grup conservator din SUA.
Astfel, s-a readus în discuţie tema exploatării copiilor în modă, casele de modă fiind acuzate că folosesc copii că să scoată bani de pe urmă lor, aceste adolescente ajungând să fie extenuate la o vârstă la care abia se apucă de muncă.