A IX-a ediţie anuală a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) – Cel mai Important Eveniment de Comerţ Electronic din România – a avut loc pe 27 Noiembrie 2014 la Bucureşti şi a reunit 700 de participanţi, cu o prezenţa constanţa în sala de peste 500 de persoane.
Evenimentul a fost un adevărat maraton de e-commerce începând la prima ora a dimineţii şi desfăşurându-se pe parcursul întregii zile, până seară în jurul orelor 22:00. GPeC a fost structurat pe două module principale: GPeC Summit – Conferinţă şi Festivitatea de Premiere în Comerţul Electronic Românesc.
Summit-ul a reunit unii dintre cei mai buni specialişti români şi internaţionali (reprezentanţi ai companiilor de top din industria online) şi doi invitaţi speciali: André Morys şi John Ekman – nume grele la nivel mondial în optimizarea conversiilor.
Evenimentul a îmbinat keynote speeches, interviuri on-stage şi panel-uri de dezbatere, subiectele propuse în discuţie vizând: situaţia actuală a pieţei româneşti de comerţ electronic şi tendinţele pentru 2015, rezumatul Black Friday 2014 în cifre, strategii de optimizarea conversiilor şi creşterea vânzărilor, tehnici de persuasiune, A/B testing, PPC Advertising, Logistică & Curierat etc.
Cifre despre comerţul electronic românesc, în urmă GPeC Summit:
- 50% creştere (că volum) de Black Friday 2014 vs. 2013 în reţeaua 2Parale (Dorin Boerescu, CEO 2Parale & 2Leva);
- De Black Friday, 17% din plăti au fost făcute de pe dispozitive mobile (Horia Grozea, Director Card Payments, mobilPay);
- Valoarea tranzacţiilor prin card din România scade. Site-urile străine care au versiuni în limba română câştigă tot mai mult teren (Cătălin Creţu, Subregional Manager Visa Europe – România, Croaţia & Slovenia);
- Numărul de tranzacţii prin card a crescut, însă, cu 30-35% în 2014 vs. 2013 (Marin Mitroi, General Manager RomCard);
- Anual se înregistrează creşteri de 70-80% de trafic şi de plăti de pe dispozitive mobile (Gabriel Ghiţă, Business Development Manager MasterCard CEE);
- Pe 27 Noiembrie încă nu erau livrate toate coletele de Black Friday (21 Noiembrie) întrucât “comercianţii nu au terminat de împachetat” (Adrian Mihai, Managing Partner FAN Courier);
- Vânzări de pe dispozitive mobile la FashionDays de Black Friday: 37% faţă de 21% în 2013 (Cristina Popa, Head of Customer Service CEE Fashion Days);
- 500.000 de produse vândute de eMAG de Black Friday 2014 – dublu faţă de 2013 (Bogdan Axinia, Vice President Platforms & Marketing at eMAG.ro);
- 55% comenzi online şi 45% cumpărături din showroom la F64 de Black Friday (Marian Alecsiu, CEO F64.ro);
- Valoarea coşului de cumpărături este de 4 ori mai mare pe dispozitivele mobile decât pe desktop (Radu Butufei, E-Commerce Manager Carrefour Online);
Detalii suplimentare puteți citi pe www.gpec.ro/blog.