Mediul online oferă oportunități imense pentru afaceri. Doar că simpla prezență în acest mediu nu garantează succesul. Astfel că afacerile au nevoie de instrumente prin care să ajungă să fie cunoscute și să își crească vânzările. Iar unul dintre aceste instrumente este advertorialul.
Ce sunt advertorialele?
Advertorialele sunt articole plătite de forma unui editorial, articol de informare, recenzie, interviu, știre. Rolul acestor advertoriale este de a promova unele afaceri, produse sau servicii.
Ca alternativă la reclamele de tip anunț publicitar sau banner, advertorialul este una dintre cele mai eficiente modalități de promovare. De asemenea, este considerat parte integrantă a procesului de link building pentru un site.
De câte feluri pot fi advertorialele?
Clasificarea advertorialelor se poate face în funcție de stilul jurnalistic sau în funcție de rata conversiei.
Astfel că, dacă ne referim la stilul jurnalistic, există advertoriale de tip interviu, de tip știre, de tip reportaj, de tip poveste, de tip recenzie.
Dacă ne referim la rata conversiei există articole care sunt scrise pentru un anumit produs ce au ca scop promovarea imediată și rezultatele în urma publicării ar trebui să se vadă imediat. În schimb, durata conversiilor este limitată.
Tot în funcție de rata conversiei mai există și articole care au ca scop optimizarea pentru cuvintele cheie, dar și îmbunătățirea traficului. În acest sens se folosesc link-uri către pagina de interes ce au ca obiectiv creșterea ratei de conversie.
De ce trebuie ținut cont în crearea de advertoriale?
Studierea site-ului pe care va apărea advertorialul este primul sfat. Pentru ca cititorii să considere articolul calitativ și astfel să îi acorde mai multă atenție va trebui ca acesta să nu fie foarte diferit de restul articlelor care sunt publicate pe site. Vor trebui respectate limbajul, tematica și aspectul celorlalte articole. Contează și dimensiunea advertorialului, așa că și din acest punct de vedere este de preferat să nu existe diferențe. De asemenea, titlurile create nu trebuie să sune pompos sau să fie încărcate de superlative.
Tematica site-ului pe care va fi publicat articolul trebuie să fie una asemănătoare ideii principale prezentate. Spre exemplu, nu va avea prea mare succes un advertorial scris despre mobilă și publicat pe un site de bijuterii.
Textul creat nu trebuie să aibă o tentă publicitară. Un articol care oferă informații reale interesante și utile va capta atenția cititorilor și va fi parcurs până la capăt și poate chiar distribuit în diferite medii. Astfel că informațiile de interes real trebuie îmbinate foarte bine cu mesajul de promovare.
Conținutul prezentat în articol trebuie să fie captivant și corect din punct de vedere gramatical. Observăm tot mai des texte, chiar și la marile posturi TV, care nu sunt corecte gramatical. Un text corect îi va da cititorului încredere și îl va convinge de seriozitatea firmei.
Care sunt avantajele advertorialelor?
În primul rând fac prezentarea mai plăcută în fața posibililor clienți. În al doilea rând, sporesc notorietatea și credibilitatea afacerii prin publicare pe site-uri cu relevanță sau pe bloguri ale unor formatori de opinie. Reprezintă cel mai rapid mod de a obține backlink-uri. Nu în ultimul rând ajută la obținerea unui ranking online mai bun și pot targeta exact publicul țintă al afacerii.
În concluzie putem afirma că advertorialele sunt un instrument de mare ajutor în creșterea afacerilor în mediul digital.