31.000 de clienţi telecom şi-au portat numărul

Peste 31.000 de clienţi şi-au schimbat furnizorul de servicii telecom fără înlocuirea numărului, la trei luni de la lansarea serviciului de portabilitate, arată Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC).

Dintre aceştia, circa 26.000 sunt utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă, respectiv 5.200 sunt clienţi ai operatorilor de telefonie fixă. „Numărul de utilizatori de telefonie fixă care îşi folosesc dreptul de a-şi schimba furnizorul păstrându-şi numărul de telefon s-a triplat în ultima lună, odată cu creşterea limitei de numere portate pe zi“, a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran.

Deşi se credea că portabilitatea ar putea schimba clasamentele pe piaţa locală de telefonie, în domeniul operatorilor de telefonie mobilă, cei 26.000 de utilizatori care au schimbat operatorul reprezintă mai puţin de 0,1% din totalul clienţilor şi nu afectează aproape deloc ierarhiile. O situaţie similară este şi în telefonia fixă. Cei mai mulţi clienţi de telefonie mobilă au fost atraşi de operatorul Cosmote - 11.700, urmat de Vodafone - 7.300, şi de Orange - 6.850.   La telefonie fixă, cei mai mulţi clienţi veniţi de la concurenţă au fost atraşi de UPC - 1.892, Vodafone - 1.479, şi de RCS&RDS - 1.059. Romtelecom ocupă abia poziţia a patra, cu 327 portări. Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul.