3 din 4 apeluri la 112 sunt false urgenţe. Vezi cum ar putea fi oprit acest fenomen

3 din 4 apeluri la 112 sunt false urgenţe. Vezi cum ar putea fi oprit acest fenomen

Apelaţi 112 numai în caz de urgenţă şi puteţi salva o viaţă, acesta este mesajul unei campanii de educare şi responsabilizare a populaţiei în ceea ce priveşte apelarea corectă a numărului de urgenţă 112, lansată astăzi de Asociaţia React şi Vodafone România.

Cele mai multe apeluri false vin din Covasna Peste 73% dintre apelurile primite la nivel naţional la 112 sunt false urgenţe. La nivel judeţean, cele mai multe apeluri false vin din judeţul Covasna (86,86% din totalul apelurilor), iar cele mai puţine din Bucureşti (55%). Statistica este cu atât mai îngrijorătoare cu cât îi determină pe cei care răspund la numărul de urgenţă să verifice mai întât dacă urgenţa este una reală şi apoi să ia măsurile necesare. "Verificăm atunci când e un lucru real şi pierdem timpul, mai mult, uneori mobilizăm nişte resurse imense, pentru un apel fals", a declarat subsecretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Raed Arafat, prezent la lansarea campaniei. "Fiecare apel fals poate să impacteze o operaţiune de salvare care astfel poate întârzia", a adăugat Arafat. Primul ajutor, esenţial în situaţii de urgenţă Campania "O viaţă poate depinde de tine!", desfăşurată în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, îşi propune, pe de o parte să crească gradul de conştientizare, în special în rândul tinerilor, în ceea ce priveşte folosirea corectă a serviciului de urgenţă, 112, şi pe de altă parte să educe publicul larg în ceea ce priveşte acordarea măsurilor de prim ajutor în situaţii de urgenţă. Dacă o ambulaţă poate ajunge în aproximativ cinci minute la locul incidentului, sunt necesare numai trei minute pentru ca o persoană aflată în stop cardio-respirator să moară, în timp ce o manevră de prim ajutor, care deschide căile aeriene îl poate salva în mai puţin de un minut. "Instruirea populaţiei în acordarea primului ajutor este investiţia în cea mai mare resursă care există", a precizat Raed Arafat. Cum sunt indentificaţi cei care fac glume proaste Potrivit directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), Marcel Opriş, procentul de cunoaştere a existenţei numărului de urgenţă în România este de 98-99%, iar în ciuda statisticilor, 95% dintre ei ştiu cum se foloseşte acest serviciu. Identificarea celor care dau apeluri false la 112 se face pe baza datelor furnizate de companiile de telefonie. După un simplu click ele apar pe monitorul operatorului de la 112. În cazul în care aceste informaţii sunt suficiente pentru identificarea exactă a persoanei care a dat alarma falsă, ele sunt transmise de STS către organele abilitate să ia măsurile impuse de lege. Nu toate apelurile false sunt transmise mai departe însă. "Dacă avem date suficiente despre apelanţi şi noi evaluăm apelurile ca fiind abuzive, trimitem datele către organele abilitate. Există nişte criterii definite", explică Marcel Opriş. Directorul STS a mai precizat că apelarea serviciilor de urgenţă cu număr ascuns este inutilă, întrucât la 112 toate numerele de telefon sunt vizibile.

Ne puteți urmări și pe Google News