În campania electorală pentru fotoliul de primar general al Capitalei, respectiv pentru primăriile de sector, candidaţii au investit aproximativ 2,5 milioane de euro în publicitatea stradală şi cea din mass-media.
Necovenţional. Acesta este cuvântul de ordine al campaniilor electorale pentru scrutinul din acaestă lună. Dacă la alegerile din 2000 candidaţii se promovau intens în presă şi pe posturile de radio şi televiziune, iar cele din 2004 testau impactul internetului, în acest an formele de promovare clasică au cedat locul campaniilor online şi întâlnirilor directe cu electoratul.
Cele mai scumpe campanii din presa scrisă a fost cea a lui Vasile Blaga, care a investit 480.152 euro, conform monitorizărilor AlfaCont, şi cea a lui Răzvan Murgeanu, cu 313.051 euro, ambii din partea Partidului Democrat Liberal. În publicitatea media, Ludovic Orban (PNL) a investit circa 161.000 de euro. Cristian Diaconescu (PSD) - 117.000 de euro, iar Sorin Oprescu (independent) - circa 38.000 de euro (la rate-card, fără a socoti discounturile).
Şi la nivelul formaţiunilor politice PDL conduce în topul cheltuielilor media, cu peste un milion de euro, la rate-card. PNL a cheltuit în campanie pentru publicitatea din presa scrisă circa 600.000 de euro, social-democraţii aproape 400.000 de euro, iar conservatorii aproximativ 150.000 de eruo, în special în publicaţiile trustului Intact.
Pentru mai multe detalii despre acest subiect, citiţi ediţia de joi a revistei Capital.