Pasajul Pipera, blocat 6 luni la cheremul lui Oprescu. 170 de ore pierdute în trafic de fiecare șofer

Proiecte care ar putea decongestiona traficul rutier din Capitală sunt condiţionate de data alegerilor locale.

Cei care traversează zona de Nord a Capitalei cu maşina pierd între 80 şi 120 de minute în fiecare zi din cauză că nu pot traversa Pasajul Pipera. Deşi a promis că va inaugura "scurtătura" care ar economisi timpul şi banii cheltuiţi pe carburanţi de şoferi, încă de la sfârşitul anului trecut, pe pod nu se poate circula nici în prezent.

Până acum, pasajul a fost inaugurat pe hârtie de cinci ori. Ultimul anunţ privind deschiderea noului drum a fost făcut acum câteva săptămâni. Atunci, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, spunea că se va putea circula de Paşti pe pasaj. Acum, data inaugurării este învăluită în mister, dar cum mai sunt circa două luni până la locale, e lesne de înţeles când va tăia panglica primarul Oprescu. Biroul de presă al municipalităţii nu a putut oferi o dată certă a inaugurării

Şeful drumurilor: "Eu nu ştiu când va fi gata, cei de la presă au strategia!"

Întrebat de EVZ când se va putea circula pe pasaj, Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei infrastructură şi servicii publice, a replicat: "Nu ştiu. Sunaţi la biroul de presă al Primăriei Capitalei, ei au strategiile". Dumitru este cel care veghează toate lucrările de infrastructură. Inaugurare cât mai aproape de locale

În timp ce lucrarea la pod este ca şi finalizată, arterele secundare blochează traficul. "Pentru a putea pune în funcţiune în condiţii optime de circulaţie este necesară finalizarea lucrărilor la localele adiacente. Acestea sunt condiţionate de finalizarea lucrărilor de către Enel la cablurile şi instalaţiile electrice existente în zona acestor locale". Aşa explică biroul de presă al municipalităţii de ce nu s-a dat încă în funcţiune noul pasaj rutier.

Nu s-a făcut bine proiectul

Şi, ca să fie siguri că nu vor fi traşi la răspundere pentru că nu au finalizat lucrarea de infrastructură la timp, autorităţile au prevăzut în contract ca obligativitate pentru constructor, doar finalizarea pasajului. "În contract nu sunt incluse în sarcina constructorului riscurile legate de problemele la reţelele electrice. Aceste probleme precum şi condiţiile meteo din această iarnă nu au permis realizarea asfaltării acestora", au mai explicat reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Cu alte cuvinte, dacă nu au fost analizate toate aspectele şi problemele care pot apărea în urma acestui contract şi nu au fost trecute în proiect, constructorul nu poate fi trecut la răspundere pentru problemele care apar.

Hei-rupism pentru Oprescu, ca pe vremea lui Ceauşescu

"Trebuia să-l terminăm încă de anul trecut, de Ziua României, dar îi bine şi de Paşte!", spune unul dintre sefii de şantier care răspunde de finalizarea Pasajului Pipera. Tot pe vreme se dă vina: iarnă lungă şi pe urmă ploi şi vânt. Dar acum, că a ieşit soarele, zeci de muncitori robotesc cât e ziua de lungă de jur-împrejurul podului început încă din anul 2010. Cel puţin aşa se vede de departe! Muncitorii spun că șoferii ar fi trebuit să circule pe acolo încă din decembrie 2011 FOTO: VLAD STĂNESCU

Când te apropii, vezi feţele apatice ale muncitorilor dotaţi cu căciuli jerpelipe acoperite de caschete de protecţie, care scarmănă fară tragere de inimă cu lopata în pietrişul care se vrea baza bretelelor de acces pe pod. Cară câte doi-trei bolovani dintr-un loc în altul, doar ca să aibă ce face. Inutil gest, pentru că în urma lor vin vibrocompactoarele de mare tonaj care anihilează munca depusă. "Dar trebuie să ne vadă şeful că muncim, că doar d-aia ne pontează 16 ore pe zi", spune unul dintre lopătarii harnici. Dar, una peste alta, oamenii sunt încrezători că până în Vinerea Mare de dinaintea Paştelui, pasajul va fi gata. Cu o condiţie: ca vremea să ţină cu ei şi să nu cumva să dea vreo ploaie torenţială care să transforme în morcilă terasamentele abia nivelate! Zeci de minute petrecute zilnic în maşină

Având în vedere că "scurtătura" trebuia inaugurată la sfârşitul anului trecut, iar în prezent şoferii străbat cartierul Aviaţiei în 40-60 de minute dimineaţa şi în alte 40-60 de minute seara, reiese că fiecare maşină stă în ambuteiaj între 80 şi 120 de minute în fiecare zi. De la prima dată anunţată ca fiind ziua în care se va deschide pasajul şi până în prezent au trecut nu mai puţin de 102 de zile. Un simplu calcul arată că fiecare şofer a pierdut, până în prezent, în medie, aproximativ 10.200 de minute, adică nu mai puţin de 170 de ore din cauza nedeschiderii pasajului.

"Reabilitarea drumurilor adiacente şi a reţelei electrice nu sunt lucrări suplimentare şi neprevăzute. Ele trebuiau prevăzute de la început în proiect", a explicat, pentru EVZ, un inginer constructor. Cifre

  • Dimineaţa se stă în trafic pe Barbu Văcărescu între 40 şi 60 de minute din cauza ambuteiajelor
  • 102 zile au trecut de la data de la care trebuia inaugurat pasajul
  • Pe trotuarele de doar 40 de cm, se poate circula doar în şir indian

Alt proiect întârziat

Un alt pasaj care ar trebui să decongestioneze traficul în zona de sud a Capitalei este cel suprateran Mihai Bravu- Splaiul Indendenţei. Deşi primul pod trebuia să fie gata încă din martie anul acesta, în prezent, doar pilonii sunt gata. Proiectul prevede construirea a două poduri care vor traversa Splaiul Unirii.

Potrivit proiectului, după ce podul va fi gata, şoferii nu vor fi nevoiţi să mai piardă zeci de minute în trafic, atât pe Splai cât şi în intersecţia Calea Văcărești-Mihai Bravu. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, şi aici sunt întârzieri pentru că se lucrează la partea electrică.

"După finalizarea acestor lucrări, PMB va putea preciza cu cât timp a fost prelungit termenul de finalizare al lucrărilor. Stadiul de execuţie al lucrărilor este de aproximativ 30-35%, cu termen de finalizare în trimestrul IV 2012", susţine municipalitatea. Citiți și:

  • Monica Macovei: Oprescu, "un maimuţoi care râde şi păcăleşte"
  • Bilanțul lui Oprescu în patru ani: Nimic pentru locuințe sociale, maidanezi și retrocedări
  • INTERVIUL 2+1. Nicuşor Dan: 100 de minciuni sau promisiuni neonorate ale lui Sorin Oprescu
  • TOP 10 minciuni ale lui Oprescu
  • Casele sociale-fantomă ale lui Oprescu
  • Oprescu nu a avut bani de case, dar a cumpărat ceasuri aurite