Considerat legendă a Las Vegas-ului în materie de maşini, Danny "The Count" Koker a făcut maşini şi motociclete pentru vedete rock ca Ozzy Osbourne şi Tommy Lee.
Printre cele mai urmărite programe History de joi se numără "Colecţia de la Count’s Kustoms", în care Danny "The Count" Koker, o legendă a Las Vegasului, cumpără, restaurează şi personalizează maşini şi motociclete clasice. Fie că vorbeşte despre un Thunderbird de epocă, clasicele Corvette sau motocicletele Harley, fiecare piesă de colecţie suferă transformări spectaculoase. Într-un interviu pentru EVZ, Danny dezvăluie ce înseamnă fiecare restaurare şi care sunt vedetele care au apelat la ajutorul lui. EVZ: Este ceva care te entuziasmează mai mult decât maşinile? Danny Koker: Wow, e o întrebare foarte bună! Voi spune nu. Cred că maşinile îmi ating sufletul mai mult ca orice.
Nimic mai mult, doar maşini? Maşini, motociclete, orice în stilul acesta, orice este motorizat!
Cât timp durează renovarea unei singure maşini? Depinde foarte mult de vehicul în sine; fiecare vehicul este foarte, foarte diferit. Disponibilitatea pieselor joacă un rol important în stabilirea timpului. Însă, în principal, depinde de vehicul: cât de mult efort necesită să fie restaurant şi în ce condiţie se află. Pot restaura în atelierul meu o maşină, 100%, în aproximativ o lună. Există totuşi şi maşini a căror restaurare durează şase, opt luni până la un an. Să spunem, de exemplu, că vine un client cu o maşină, pe care o doreşte modificată complet. Poate că trebuie să tăiem partea de sus a maşinii, să ştergem toate emblemele, să tăiem toate mânerele, toate cablurile. Poate secţionăm corpul; poate restaurăm complet saşiul, suspensia, motorul, lucrări de acest gen. Ar fi ca şi cum am construi o maşină de la zero.
Cât a durat cea mai lungă restaurare de care te-ai ocupat vreodată? Cea mai lungă restaurare pe care am făcut-o a durat 3 ani. Era un Chevrolet Coupe din 1940, dar a fost o modificare completă a maşinii: decuparea tavanului, a caroseriei... tot. Saşiu personalizat, suspensie, tren de rulare, interior, un design nou integral pentru această maşină. A durat cam trei ani. Câţi oameni lucrează pentru tine? Cum i-ai ales pentru a-ţi transforma garajul în ceea ce este astăzi? În momentul de faţă suntem 32 de oameni în echipă. De-a lungul anilor, îmi place să le zic oamenilor că sunt un colecţionar de maşini şi că mă ocup de selectarea atentă a modelelor care chiar îmi plac, iar pe parcursul acestui demers colecţionez şi oameni. Oamenii mei sunt cei care chiar se potrivesc cu ceea ce fac, care îmi înţeleg stilul şi care se potrivesc cu mine. Am o echipă-nucleu de băieţi care mi-au fost alături de probabil 12-13 ani. Suntem 12, împreună de peste un deceniu. Sunt momente în care vine o maşină în atelier, ne adunăm toţi şi, în câteva minute, deja ştim ce trebuie să facem cu ea. Echipa mea e bine sudată; lucrăm foarte, foarte bine împreună.
Sunteţi aproape ca o familie... Îţi spun că este o explicaţie foarte bună pentru acest lucru. Uneori, efectiv, petrecem mai mult timp împreună decât cu familiile, deci suntem ca o familie aici. Este greu să găseşti maşini vechi care pot fi readuse la viaţă? Ceea ce e foarte frumos în Las Vegas şi Nevada este climatul deşertic, care permite conservarea maşinilor vechi. Oamenii îşi iubesc maşinile vechi şi le păstrează. În plus, le rulează foarte mult şi le găsim în stare foarte bună, fără multă rugină. De asemenea, caut mult şi în state precum Arizona şi California. Aici, în sud-vest, găsim multe oportunităţi de acest fel.
Ai vreo maşină preferată, o maşină europeană? Dintre maşinile europene îmi place Lamborghini. Am câteva Lamborghini în colecţia mea şi le ador. Am şi un Ferrari Testaorssa pe care îl iubesc! De asemenea sunt un fan Jaguar; iubesc maşinile Jaguar vechi. Nu sunt un fan al cablării lor (râde), dar e în regulă, pot să repar cablurile. Ce altă maşină europeană îmi mai place? Sunt un fan al maşinilor Mercedes-Benz vechi.
Care este cel mai greu lucru în realizarea emisiunii? Cred că cel mai greu lucru la această emisiune este provocarea programului filmărilor şi respectarea cronologiei emisiunii. În fiecare episod construim şi prezentăm două maşini, deci efectiv trebuie să realizăm 52 de maşini sezonul acesta. O scoatem la capăt; locuim aici în atelier! Când filmăm, sunt zile în care jumătate din echipa mea doarme efectiv pe podeaua atelierului; suntem aici tot timpul. Cea mai mare provocare a emisiunii este să realizăm maşinile în timpul alocat. Ai restaurat vreodată o maşină pentru vreo celebritate? Categoric. Cred că unul din lucrurile mele preferate l-am făcut în sezonul unu. Am restaurant Stutz-ul lui Barry White, pentru familia sa. Maşina a fost pierdută timp de mai mulţi ani şi când am găsit-o, am cumpărat-o, restaurat-o şi înapoiat-o familiei. Aceasta a fost probabil restaurarea mea de suflet! Am mai restaurat Thunderbird-ul Elvirei, am construit un Street Rod vechi pentru un tip pe nume Sully Erna, care este solistul vocal al formaţiei Godsmack; am făcut câteva motociclete pentru câteva vedete rock ca Ozzy Osbourne şi băieţii de la Motley Crue, Tommy Lee şi Nikki Sixx. Da, am lucrat pentru celebrităţi!