"Repetiţiile" pentru Capacitate sunt mană cerească pentru elevii care vor da, anul acesta, admiterea la liceu. Cei de la coada clasamentului vor mai avea la dispoziţie încă cinci luni pentru a se pune la punct.
Simularea pe ţară a examenului de Evaluare Naţională, care va avea loc în februarie, este văzută drept un "Bau-bau" de mulţi elevi de clasa a VIII-a. În realitate, spun dascălii şi psihologii, testarea le oferă oportunitatea de a-şi îmbunătăţi performanţele şcolare. Aceştia sunt de părere că eventualele note slabe pot fi remediate în proporţie de până la 100%, cu ajutorul unui program riguros de studiu, dublat de încurajările părinţilor. "Ca să ştie la ce să se aştepte trebuie să lucreze cât mai multe modele de subiecte. Aici nu merge să tocească, pentru că vor primi texte la prima vedere", atrage atenţia Eugenia Baciu, profesoară de limba română la Şcoala Generală Nr. 31, din Ploieşti. Părinţii au rol de psiholog În ceea ce priveşte proba de limba română, "sperietoarea" este poezia de la subiectul I: "Elevii se tem de poeziile care au un mesaj abstract, dar autorii care apar în modele nu pun astfel de probleme", comentează Eugenia Baciu. Pregătirea psihologică a unui elev de clasa a VIII-a îi revine părintelui. "Testările sunt practic un antrenament pentru examenul final. Gândiţi-vă că japonezii fac simulări de cutremur cu micuţii de grădiniţă şi nu se mai tem că îi stresează. Este nevoie totuşi ca părinţii să îi asigure că nu e nicio tragedie dacă iau o notă mică", explică psihologul şcolar Marcela Călineci. Aceasta spune că indiferent de nivel, elevii ar trebui să se prezinte la simulare pentru a evita blocajele din ziua adevăratului examen. "E de preferat să se piardă cu firea acum decât mai târziu. Plus că orice lacune descoperite la această simulare se pot acoperi până la 100% în lunile rămase până la Evaluarea Naţională ", este concluzia psihologului.