Cei care se vor angaja să construiască drumuri în România nu vor mai putea să încheie acte adiţionale pe bandă rulantă şi nu mai pot "trage ţeapă" când vine vorba să achite furnizorii de materiale sau subcontractorii.
Toate aceste modificări au fost aprobate, ieri, de către Executiv, printr-o Ordonanţă de Urgenţă care îi obligă pe constructori să garanteze plăţile către subcontractori, furnizori, prestatori. "Prin aceste dispoziţii antreprenorul general nu mai poate întârzia execuţia lucrărilor sau majora preţul contractului şi, în acelaşi timp, se asigură un tratament corect al subcontractorilor, furnizorilor şi prestatorilor", au explicat reprezentanţi Guvernului de ce au modificat regulamentul privind plata constructorilor. Un exemplu de drumar care a "fentat" Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) este Nelu Iordache, cel care este închis pentru că, în calitate de administrator al firmei SC Romstrade, a schimbat, fără respectarea prevederilor legale, destinaţia sumei de 31.519.960 de lei. Banii au reprezentat o parte din avansul încasat de la CNADNR pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la autostrada Nădlac – Arad (aproximativ 22,3 km), lucrarea fiind finanţată în proporţie de 85% din fonduri europene.