Se fac cărțile pentru traseele de maxi-taxi din zona București-Ilfov

Se fac cărțile pentru traseele de maxi-taxi din zona București-Ilfov

Licitația pentru transportul metropolitan București limitează concurența și contribuie la exluziunea socială a unor locuitori din zona București-Ilfov, susține Directorul General - Asociația pentru Mobilitate Metropolitană, Ștefan Roșeanu.

Asociația pentru Mobilitate Metropolitană a remis Guvernului României, autorităților europene și autorităților locale din zona București-Ilfov o solicitare privind reevaluarea documentației pentru licitația de acordare a licențelor de traseu în Zona Metropolitană București luând în considerare că formula actuală de organizare a licitației riscă să conducă la încălcarea legislației naționale și europene în domeniul achizițiilor publice și al organizării serviciilor de transport local. Asociația a prezentat autorităților competente 10 aspecte negative ale acestei licitații care în final pot compromite, pentru perioada 2014 - 2020, ideea de transport public metropolitan, atragerea de investiții și de fonduri europene în zonă. Această situație, pe fondul izolării unor comunități din județul Ilfov, va conduce la creșterea disparităților dintre zonele mai prospere și cele mai sărace, la imposibilitatea de a avea acces la educație, sănătate, piața muncii, viața socială și culturală, susțin reprezentanții Asociației. „Declanșarea în regim de urgență a unei proceduri de reevaluare a documentației este imperios necesară pentru a nu afecta investițiile operatorilor de bună credință făcute în vehicule și alte echipamente necesare participării la licitație‟, declară Ștefan Roșeanu, Directorul General al AMM. În opinia acestuia, modul în care se organizează transportul public în zona metropolitană București este considerat de multe autorități locale ca un semnal și un model ce trebuie urmat și la nivel național și de aceea este crucial ca această procedură să respecte toate prevederile legale în domeniu dar și principiile unei dezvoltări și mobilități durabile. „Considerăm, și am solicitat în acest sens, că o întâlnire și o dezbatere reală pe această temă este importantă pentru a evita interpretări greșite ale legislației‟, a mai explicat Roșeanu. Scrisoarea remisă de AMM atrage atenția asupra următoarelor probleme:

  • Documentația AMTB încalcă Regulamentul Uniunii Europene 1370/2007, deoarece documentația de atribuire nu cuprinde contractul de servicii publice ce urmează a fi încheiat;
  • AMTB nu este autorizată de către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunale de Utilități Publică;
  •  Regulamentul AMTB încalcă prevederile Legii 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
  • Programul de transport nu se bazează pe niciun studiu de trafic și pe nicio strategie de mobilitate în zona metropolitană București; (5) Absența unei consultări oficiale a autorităților publice locale, a asociațiilor profesionale și a reprezentanților călătorilor;
  • AMTB solicită autobuze urbane cu capacitate de transport de 30 și 50 locuri, dar nu specifică care sunt fluxurile de călători; (7) Tarifele percepute pot deschide calea către oferte de dumping și către scăderea nivelului de siguranță și confort;
  • Suprataxarea călătorilor prin lipsa unui sistem de integrare tarifară și încălcarea prevederilor Directivei Europene 2010/40 privind implementarea Sistemelor Inteligente de Transport;
  • Lipsa de respect față de finanțele publice locale și centrale și determinarea creșterii șomajului în rândul lucrătorilor din transportul public;
  • Licitația electronică prevăzută în “Condițiile și modalitatea de depunere a dosarelor și solicitărilor ...” încalcă legislația în vigoare privind organizarea transportului public local. Licitația trebuie organizată în conformitate cu prevederile Ord. ANRSC 263/2007.