EXCLUSIV EVZ. Pompierii se reorganizează: ISU Bucureşti şi ILfov, sub acelaşi inspectorat

EXCLUSIV EVZ. Pompierii se reorganizează: ISU Bucureşti şi ILfov, sub acelaşi inspectorat

Numărul posturilor de conducere din ISU București se va înjumătăți iar pompierii vor fi concentrați și în cartierele noi, rezidențiale, care sunt în curs de dezvoltare.

În aceste zile, pompierii din București și Ilfov așteaptă șă li se confirme posturile. O ordonanță de Urgență care a fost votată înainte de Crăciun a intrat în vigoare. Timp de 30 de zile, pompierii sunt în curs de reorganizare.Unele unități s-au desființat, numărul șefilor s-a redus și angajații vor fi redistribuiți.

”La data emiterii Ordonanţei de Urgenţă ISU „Dealu Spirii” al municipiului Bucureşti şi ISU „Codrii Vlăsiei” al judeţului Ilfov, ca unităţi în cadrul IGSU, s-au desfiinţat, iar începând cu aceeaşi dată s-a înfiinţat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă "Dealul Spirii" Bucureşti-Ilfov.

Noul inspectorat, practic, preia atât atribuţiile celor două unităţi desfiinţate, cât şi resursele umane şi materiale ale acestora”, a declarat, pentru EVZ, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, locotenent Cătălin Chirca.

Potrivit acestuia, principalul motiv pentru care a fost luată această măsură a fost acela de eficientizare a acţiunilor operative a structurilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă în Bucureşti şi Ilfov şi, totodată, o utilizare cât mai bună a resurselor umane şi materiale.

 

„În luarea acestei decizii s-a ţinut cont şi de faptul că atât 90% din intervenţiile ISU Ilfov erau gestionate în cooperare cu forţele ISU Bucureşti, cât şi de istoricul celor două structuri - până în anul 2004 ISU Ilfov nu exista ca unitate distinctă, ci doar Batalionul 5 din cadrul Brigăzii de Pompieri a Capitalei”, a mai precizat Chirca.

 

 

Pompierii, în zonele Rezidențiale

 

În București, vor fi mutări de personal către zonele de intervenție , iar numărul șefilor se va înjumătăți. La conducerea unei unități vor fi un inspector șef, un prim-adjunct și un adjunct. Iar în unitățile care au avut mai multe intervenții în trecut vor fi aduși mai mulți pompieri și mai multe mașini, de la subunitățile care au înregistrat un număr scăzut de intervenții.

„Numărul posturilor de conducere se va reduce semnificativ. De asemenea, vor fi mai mulți angajați în operativ și mai concentrați în zonele rezidențiale care sunt în curs de extindere”, a precizat, pentru EVZ, purtătorul de cuvânt al ISU București, locotenentul Daniel Vasile.

 

Totodată, prin înfiinţarea acestei structuri au fost create noi raioane de intervenţie care să asigure o eficientizare a acţiunilor în cadrul obiectivelor speciale (precum Centrul Istoric al Capitalei), care să asigure, totodată, posibilitatea de dislocare a unor resurse, la nevoie, sau înfiinţarea unor puncte de lucru pentru a reduce timpii de răspuns la urgenţe.

Această reorganizare a structurilor pentru situaţii de urgenţă a condus la simplificarea actului de comandă, prin noua unitate fiind asigurată o conducere unitară a intervenţiilor la nivelul întregii zone de competenţă. Acest lucru a atras automat şi o serie de beneficii, printre care amintim simplificarea procedurilor administrative, dar şi reducerea numărului de documente ce necesitau a fi întocmite, spun oficialii.

Ordonanţa mai prevede ca în Comitetul pentru situaţii de urgeţă să poată fi solicitaţi experţi, specialişti, cadre didactice sau cercetători, dacă se impune. De asemenea, intervenţia pompierilor la metrou urmează să fie făcută în baza unor proceduri ce urmează să fie făcute de MAI.

 

Ne puteți urmări și pe Google News