Dezvăluiri incendiare, făcute în dosarul Uioreanu: Viața a zeci de mii de oameni pusă în pericol. Avioanele aspirau în motoare bucăți de beton
- Mihai Şoica
- 23 noiembrie 2015, 17:45
O declarație absolut șocantă a făcută luni, la procesul în care Horea Uioreanu, fostul președinte al Consiliului Județean Cluj, este judecat pentru corupție, de către directorul operațional al Aeroportului Internațional din Cluj Napoca.
Iuliu Pop este director adjunct la Aeroportul Internațional Cluj Napoca și se ocupă, printre altele, de siguranța traficului aerian. Chemat ca și martor în instanță, directorul celui mai mare aeroport din nord vestul României a făcut unele declarații absolut șocante, legate de incidente deosebit de grave, care au avut loc cu avioane care au aterizat sau decolat pe vechea pistă a aeroportului din Cluj Napoca. În luna octombrie 2013 a fost inaugurat noua pistă de aterizare decolare.
Practic, doar un noroc orb a făcut ca avioanele care aterizau sau decolau de la Cluj Napoca să nu fie implicate în incidente grave care ar fi putut duce la pierderea de vieți omenești. De altfel, piloții de la Tarom au botezat vechea pistă, ”caloriferul”, deoarece aterizarea sau decolarea de pe aceasta se făcea în niște vibrații foarte mari, din cauza plăcilor de beton, din care era compusă aceasta.
Practic viața a zeci de mii de pasageri era pusă în pericol de autorițățile județene și cele aeriene și nimeni nu a luat nicio măsură concretă, până la construirea noii piste de decolare/aterizare.
A aspirat în motor o bucată de motor
Iuliu Pop a spus că toate aceste incidente au fost notate într-un raport care a fost clasificat de către autoritățile competente. Clujeanul a oferit și mai multe exemple foarte grave ale unor avioane ale companiei Wizz Air, care și-au tăiat două cauciucuri, la aterizare. ”Am primit o comunicare de la Wizz Air, prin care eram anunțați că și-au tăiat două cauciucuri la două avioane, în plăcile de beton. Datorită stării pistei, s-au îndoit două palete ale unei turbine de la un motor de avion, datorită unor desprinderi de materiale, care au fost absorbite în motorul aeronavei”, a spus Pop. Surse din domeniul aviației civile susțin că avionul care a aspirat o bucată de beton desprinsă din vechea pistă a aeroportului clujean a aterizat de urgență la Timișoara, deoarece nu mai putea continua zborul. Data la care a avut loc acest incident este ținută, în continuare, secretă.
Directorul Operațional de la Aeroportul din Cluj Napoca a mai spus că instituția a fost notificată și de Lufthansa care a anunțat că cele două curse zilnice, de la Munchen la Cluj Napoca vor fi anulate deoarece standardul de securitate în cazul aterizărilor și al decolărilor a fost cu mult depășit.
Numele lui Dragnea pomenit la proces
Dosarul de corupție al Horea Uioreanu se referă și la construcția noii piste de aterizare/decolare și a unor infrastructuri aeroportuare, despre care DNA susține că s-a făcut fără licitație.
Întrebat despre această chestiune, Iuliu Pop a pomenit numele lui Liviu Dragnea, în 2013, vicepremier sau cel al Luciei Varga, ministrul Mediului, dar și al secretarului de stat de la Transporturi, ajuns ulterior ministru al Transporturilor, Iulian Matache. Despre cei trei, Iuliu Pop a declarat că au participat la mai multe ședințe de comandament și că au impus autorităților locale clujene efectuarea lucrărilor de construire la noua pistă, fără prea multe comentari. Viceprimerul Dragnea a participat la două astfel de ședințe de comandament, una în care s-au trasat ce anume trebuie să se facă și a doua, la care s-au analizat ce anume s-a construit de la prima ședință și dacă s-au respectat indicațiile date.