Ford are probleme! Angajați sunt trimiţi în șomaj tehnic trei săptămâni
- Antonia Hendrik
- 14 octombrie 2016, 19:30
Salariați Ford de la Secția Automobile vor lucra luna aceasta doar șase zile, către finalul lunii octombrie, în timp ce personalul de la Motoare va lucra două săptămâni, iar restul timpului vor sta în șomaj tehnic. Și în noiembrie, și în decembrie sunt anunțate perioade mai lungi de șomaj tehnic. Opririle tot mai dese de producție sunt cauzate de faptul că în partea a doua a anului au început să scadă semnificativ vânzările de B-Max în Europa. În schimb, se lucrează la noua linie de producție pentru viitorul Ford EcoSport care se va produce la Craiova, anunţă gds.ro
Peste 1.200 de angajați ai uzinei Ford din Craiova stau acasă timp de trei săptămâni, până pe 21 octombrie, inclusiv, ca urmare a unor schimbări în planurile uzinei. Potrivit unei surse din fabrică, muncitorii ar fi trebuit să fie în șomaj tehnic în ultima săptămână din luna septembrie, dar conducerea uzinei a decis ca să lucreze atunci, totuși, și să stea acasă încă o săptămână din luna octombrie, pe lângă cele două deja programate, pentru a fi suficient timp în uzină să se lucreze la noua linie de producție pentru EcoSport, lucrări care se fac în condiții de siguranță când nu este personalul la lucru.
Opriri de producție și în noiembrie, și în decembrie
În luna noiembrie, timp de două săptămâni nu se vor produce la Craiova nici mașini, nici motoare, dacă planurile de producție anunțate până acum nu se modifică. Zilele de șomaj tehnic sunt programate în a doua parte a lunii și vor fi combinate cu zilele libere la nivel național, 30 noiembrie și 1 decembrie. Și în decembrie sunt anunțate zile de șomaj tehnic în uzină, combinate cu perioade de concedii de odihnă, așa cum procedează angajatorul la fiecare sfârșit de an, de sărbătorile de iarnă. Aceste opriri temporare de producție se pot schimba oricând, dacă fabrica primește comenzi mai mari de producție, astfel că unii angajați pot fi rechemați la lucru către finalul anului. Ford nu produce pe stoc, ci fabrică la Craiova mașini doar la cererea dealerilor din Europa.
Singura speranță de salvare a fabricii de autovehicule și motoare din Craiova este ca noul model anunțat de Ford că va intra în producție în partea a doua a anului 2017 să fie produs într-un volum mai mare decât B-Max, pentru ca fabrica de la Craiova să fie eficientă pentru Ford Europa.
Deocamdată, Ford nu comentează nici despre volumul de producție care se va realiza la Craiova după introducerea mini-SUV-ului EcoSport și nici despre noua linie de producție care se conturează în uzina craioveană. Se pare că se va lucra la noua linie până în prima parte a anului 2017.