Wizz Air, obligată să plătească despăgubiri. Se pare că nici câștigarea proceselor nu mai este de ajuns

Wizz Air. Sursa foto: Arhiva EVZ

Din ce în ce mai des companiile aeriene modifică sau anulează zborurile fără a anunța pasagerii. În aceste cazuri, călătorii sunt nevoiți să își ceară drepturile în instanță. Totuși, și după acest demers, oamenii sunt nevoiți să execute silit compania pentru a primi despăgubirile.

Persoanele care aleg să călătorească în interiorul Uniunii Europene cu avionul sunt protejate de Regulamentul Consiliului European 261/2004 din 11 februarie 2004. Acest document stabilește o serie de norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierilor prelungite a zborurilor. De asemenea, regulamentul obligă operatorii aerieni la plata până la 600 de euro/persoană în cazul întârzierilor/anulărilor sau refuzului la îmbarcare. Valoarea despăgubirii variază în funcție de distanța zborului.

Una dintre cele mai recente hotărâri a fost luată împotriva companiei Wizz Air. Aceasta a avut loc în 2021 și compania a fost executată silit în 2022, într-un proces colectiv cu mai mulți reprezentanți ai Societății Civile Profesionale de Acocatură Câmpan&Țimonea din cadrul Baroului din Cluj.

Wizz Air, obligată să plătească despăgubiri

În urma procesului, Judecătoria Cluj-Napoca a decis că operatorul aerian a fost silit la plata unei compensații în valoare totală de 3.200 de euro. Din această sumă, 400 de euro reprezintă despăgubirea fiecărei persoane și cheltuielile de judecată aferente acestui litigiu.

Reclamanții au rezervat prin intermediul agenției Wizz Air Cluj-Napoca opt bilete pentru zborul Cluj-Napoca-Luton pentru data de 07.07.2019, ora 06.15. Călătoria a avut o întârziere de șapte ore și 25 de minute. Astfel, avionul a decolat abia la ora 13.40. În intervalul, 6.15-13.40, pasagerii au fost nevoiți să aștepte în aeroport, în terminalul de îmbarcare. Mai mult decât atât, pasagerii nu au primit nicio informație despre zbor, mâncare sau băuturi răcoritoare.

Compania Wizz Air a încercat să se sutragă de la plata obligațiilor stabilite. Totuși, avocații pasagerilor au reușit să găsească conturile bancare ale operatorului aerian deschise în România. Astfel, oamenii au reușit să își recupereze banii.

O altă decizie împotriva companiei

De asemenea, în acest an, instanța din Cluj a dispus din nou obligarea companiei Wizz Air să plătească despăgubiri. De această dată, este vorba despre refuzul de îmbarcare a unor pasageri din Spania, ca urmare a scoaterii la vânzare a unui număr mai mare de bilete decât numărul de locuri din avion. De asemenea, și această hotărâre urmează să fie pusă în executare.

În plus, cei care aleg să călătorească cu avionul trebuie să știe că operatorul aerian are datoria să îi informeze asupra drepturilor de care beneficiază. De asemenea, călătorii trebuie să cunoască motivele refuzului îmbarcării, anulării sau întârzierii zborului, informează Clujust.ro.