Ionuț Doldurea și Cosmin Stângă, oamenii de afaceri care administrează firma Flagas, au fost aduși la Tribunalul București, unde s-a judeca contestația împotriva măsurii arestării preventive, în cazul tragediei de la Crevedia. Judecătorii au decis menținerea lor în arest preventiv.
Update. Patronii staţiei GPL de la Crevedia, Ionuţ Doldurea şi Ionuţ Stîngă, rămân în arest preventiv, după ce magistraţii Tribunalului Bucureşti au respins contestaţia ca fiind nefondată. ”Respinge ca nefondată contestaţia formulată de contestatorii– inculpaţi DOLDUREA IONUŢ-DANIEL, fiul lui … şi STÎNGĂ COSMIN-IONUŢ, fiul …, împotriva încheierii din data de 06.09.2023 a judecătorului de drepturi şi libertăţi din cadrul Judecătoriei Sectorului 5 Bucureşti (...) Definitivă. Pronunţată în şedinţa din camera de consiliu de la data de 19.09.2023, soluţia fiind pusă la dispoziţia publicului prin mijlocirea grefei”, este decizia pronunţată de magistraţi.
Știrea inițială
La începutul lunii septembrie, Doldurea și Stângă au primit mandate de arestare preventivă pentru 30 de zile. Decizia a fost formulată de magistrații Judecătoriei Sectorului 5, dar avocații celor doi au contestat măsura respectivă. Apărarea oamenilor de afaceri au cerut ca aceștia să fie cercetați sub control judiciar sau în arest la domiciliu.
Tragedia de la Crevedia: Doldurea și Stângă solicită înlocuirea arestului preventiv
Ionuț Doldurea este băiatul edilului din Caracal, Ion Doldurea, suspendat din Partidul Social Democrat. Cosmin Stângă și Ionuț Doldurea administrează firma Flagas în portofoliul căreia se află și stația GPL de la Crevedia. Pe 26 august, stația respectivă a explodat provocând moartea a cinci persoane și rănirea a altor 50.
Totodată, în urma deflagrației au fost distruse zeci de case. Explozia s-a produs în timpul unui transfer de gaz între două cisterne. În rechizitoriul administrat de procurori se precizează că principala cauză care a provocat tragedia de la Crevedia a fost o scurgere de gaze la una din autocisterne.
Flagas SRL a fost înființată pe 8 februarie 2008 și are sediul social în municipiul Caracal, județul Olt. Potrivit CAEN, firma are ca obiect de activitate „ comerțul cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi și gazoși și al produselor derivate” la care se adaugă "comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate" şi "transporturi rutiere de mărfuri”.
Rechizitoriul procurorilor
Procurorii mai precizează că legislația secundară interzice depozitarea GPL-ului în autocisterne. Gazul Petrolier Lichefiat trebuie depozitat exclusiv în sisteme cu instalație monobloc tip skid, montată suprateran sau în dispozitive subterane, îngropate și acoperite cu nisip.
Nu în ultimul rând, în ambele cazuri, instalațiile trebuie dotate cu aparatură de măsură, control și siguranță menite să semnalizeze corespunzător potențialele avarii. Totodată, legislația în vigoare nu permite încărcarea/descărcarea GPL-ului între autocisterne. Potrivit actelor normative, pompele de vehiculare GPL funcționează doar între rezervoare și stația de distribuție.
Mai grav este faptul că stația GPL din Crevedia nu deținea avizele și autorizațiile de funcționare. Autorizația de securitatea la incendiu a expirat în iulie 2020, potrivit stiripesurse.ro.