Steluța Cătăniciu, deputat din partea Partidului Umanist Social Liberal (PUSL), a depus miercuri, o interpelare adresată conducerii Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), prin care cere publicarea numelui furnizorului de energie care „își bate joc de români” și care nu a mai emis nicio factură din luna mai.
Steluța Cătăniciu a subliniat într-un comunicat că atribuțiile ANRE sunt, printre altele, acelea de a asigura protecția consumatorului prin sprijinirea clienților vulnerabili, dar și prin impunerea unor standarde de calitate a serviciilor publice din sectorul energiei electrice și a gazelor naturale.
De asemenea, instituția are datoria de a facilita accesul clienților finali la datele proprii de consum, precum și prin de a informa corect și complet consumatorii.
Steluța Cătăniciu, îngrijorată de declarațiile ANRE
În acest context, deputatul PUSL s-a arătat îngrijorat de declarația făcută de vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege.
El a precizat: „Un furnizor mare, nu-i dau numele, din luna mai nu a emis nici o factură la energia electrică. Dintre cei care nu au plătit facturi, probabil vor plăti factura pentru cinci luni”. De asemenea, el i-a sfătuit pe români să plătească în avans facturile.
„Statutul instituției pe care o conduceți nu este acela de a da sfaturi aberante, nu toți românii au veniturile angajaților ANRE, care să le permită să plătească în avans facturile uriașe”, a adăugat deputatul Steluța Cătăniciu în interpelarea depusă.
ANRE trebuie să facă public numele furnizorului
Prin urmare, pornind de la cele precizate de vicepreședintele ANRE, conducătorul instituției este rugat de Steluța Cătăniciu să răspundă la o serie de întrebări.
- Cine este „marele furnizor” care de 5 luni nu a emis facturi la energia electrică, la care făcea referire vicepreședintele ANRE în declarația publică;
- Dacă declarația vicepreședintelui ANRE se înscrie în categoria informării corecte și complete a consumatorilor, și dacă respectă principiile în baza cărora vă exercitați atribuțiile;
- Cum și-a exercitat ANRE atribuția de protecție a consumatorului de energie electrică și de gaze naturale;
- Care sunt standardele de calitate ale serviciilor publice din sectorul energiei electrice și a gazelor naturale, pe care ați reușit să le impuneți, în exercitarea atribuțiilor care revin ANRE;
- În ce constă facilitarea accesului clienților finali la datele proprii de consum;
- Dacă la această oră, consumatorii beneficiază de o informare corectă și completă din partea furnizorilor, se arată într-un comunicat transmis.