Cum se transformă sprijinul online în voturi. Strategia campaniei Kamalei Harris

sursă: Facebook / Kamala Harris

Administrația Obama a avut: „Da, putem". Hillary Clinton a avut „Sunt alături de ea". Iar acum, campania lui Kamala Harris are „ciudat". Joia trecută, campania lui Harris a emis o declarație de presă ca reacție la cel mai recent interviu al fostului președinte Donald Trump cu Fox News. În aceasta, ei au scris: „Trump este bătrân și destul de ciudat?". Harris folosea termenul de „ciudat" încă din 2018. Atunci, în calitate de pretendentă la nominalizarea democrată, a spus că, dacă Trump s-ar comporta la fel ca în timpul dezbaterii din 2016 împotriva lui Clinton cu Harris, ea s-ar întoarce și ar întreba: „De ce ești atât de ciudat?"

Utilizarea de către campanie a cuvântului „ciudat" și a unui limbaj mai informal în general se aliniază cu prezența sa pe internet. Harris a adoptat această strategie de când și-a anunțat planurile de a candida pentru nominalizarea democrată.

Strategia relaxată a lui Harris

Relația cu social media, în special când vine vorba de candidații politici din ultimele câteva cicluri electorale, este esențială. Este ceea ce televiziunea a făcut pentru John F. Kennedy și ceea ce YouTube a făcut pentru Barack Obama. Aici se influențează tinerii și candidații trebuie să facă marketing. Iar tinerii își pot da seama imediat când sunt falsificați.

Aici excelează campania lui Harris, spune Angela Corbo, președinta catedrei de comunicare de la Universitatea Widener. Prezența lui Harris pe rețelele de socializare arată toate fațetele personalității sale. Seriozitatea și jovialitatea sa sunt afișate în mod clar atât pe contul său oficial de vicepreședinte pe platforma X, cât și pe contul de „răspuns rapid" al campaniei sale. „Ea chiar se prezintă astfel: Eu sunt Kamala, asta sunt eu. Cred că a fost o mișcare strategică din partea campaniei sale de a spune: <Am fost criticați înainte pentru că nu am fost vibranți. Acum o vom face>", a declarat Corbo.

În calitate de vicepreședinte, Harris a fost descrisă de presă și de persoane din interiorul Casei Albe ca fiind o persoană marginalizată și constrânsă. Aceasta „se luptă să își croiască un drum". Un titlu Onion din 2021 surprinde sentimentul general față de ea în ultimii patru ani. „Casa Albă o îndeamnă pe Kamala Harris să stea la calculator toată ziua, în caz că i se trimit e-mailuri" a prezentat publicația. „Pur și simplu are o energie diferită, iar această energie se regăsește în social media. Există o alegere foarte conștientă de a fi reprezentată ca fost procuror general, ca procuror, ca o mătușă, ca o soră. Campania joacă în acest sens” a spus expertul.

Prezența în online influențează cifre de sondaj

Campania a reușit să mențină impulsul online pentru Harris online într-un mod care a rezonat cu alegătorii offline. „Tinerii au stabilit agenda", a declarat pentru Yahoo News Antonio Arellano. Acesta este vicepreședintele departamentului de comunicare al organizației non-profit NextGen America, axată pe votanții tineri. „Puteți fi siguri că tinerii nu vor face doar meme-uri, ci vor ieși la vot și se vor mobiliza ca niciodată până acum" a spus acesta.

Atunci când președintele Biden a anunțat că se retrage din alegerile din 2024 și a susținut-o pe Harris, ceva s-a schimbat. Impactul a fost mare în rândul alegătorilor și acest lucru s-a reflectat online. Centrul de Cercetare Pew a raportat la mijlocul lunii iulie că tinerii alegători erau mai predispuși să spună că i-ar înlocui atât pe Biden, cât și pe Trump de pe listă, dacă ar fi posibil. Ratingurile de aprobare ale lui Biden din partea Generației Z și a milenialilor erau deja la minime record în 2022.

Nevoia unei imagini noi a politicii

Alegătorii erau pregătiți pentru cineva nou. Campania lui Harris s-a asigurat că oferă ceva proaspăt, unic. „Avem de-a face cu o generație digitală. Harris se folosește de TikTok și Instagram și de noi modalități inovatoare de a interacționa cu tinerii. Este exact ceea ce trebuie să facem" a spus Arellano.

La o săptămână după ce Harris și-a lansat campania, Vote.org a înregistrat cel mai ridicat nivel de înscrieri la vot din întregul ciclu electoral. Majoritatea înscrierilor au fost din partea celor sub 34 de ani. NextGen America a înregistrat o creștere de 166% a înscrierilor de voluntari, a declarat organizația pentru Yahoo News.

„Impulsul este de partea unei campanii aspiraționale care privește spre viitor. ... Aceasta este campania pe care o desfășoară Kamala Harris" a spus Arellano, conform Yahoo News .