Sorin Grindeanu nu mai are răbdare: „Planul de restructurare al TAROM trebuie implementat cât mai repede”

Sorin Grindeanu. Sursa foto: Gabriel Petrescu | Dreamstime.com

În luna mai, oficialul român a declarat că 90% din angajații companiei trebuie să fie personal navigant, 10% personal suport, nu invers, aceasta fiind una dintre problemele identificate de ministru. Chiar dacă există soluții, acestea se lasă așteptate, iar răbdarea fostului premier a ajuns la sfârșit.

Planul de restructurare a companiei TAROM trebuie implementat cât mai rapid, susține ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Fostul premier al României a declarat că răbdarea lui a ajuns la final cu managementul companiei. Oficialul român a avut mai multe discuții cu cei de la Bruxelles despre soarta companiilor „în moarte clinică” din țara noastră : TAROM și CFR Marfă.

"Răbdarea mea ajunge undeva la limită legat de management și de ce se întâmplă la TAROM și am transmis aceste lucruri. Eu îmi doresc ca acest plan de salvare, pot să folosesc acest cuvânt, să fie pus în practică, astfel încât să primim ajutor și astfel încât compania să fie salvată și nu voi ezita să iau decizii indiferent de consecințe ca să încerc să salvez compania TAROM", a spus Sorin Grindeanu.

TAROM, pe marginea prăpastiei. Ministrul Grindeanu îl vede ca pe un brad pe care țara noastră nu are voie să-l abandoneze

Sorin Grindeanu s-a declarat optimist, cu privire la situația TAROM, precizând totodată că nu se va feri să ia decizii rapide pentru a rezolva problemele companiei, scrie Antena3.

La sfârșitul lunii iunie, ministrul Transporturilor a discuat cu vicepreședintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager, despre situația TAROM și CFR Marfă.

„Variantele de lucru discutate și convenite vor asigurara stabilitatea economică a acestei companii. Pentru CFR Marfă am stabilit principiile pe baza cărora va fi recuperat ajutorul de stat acordat acestui transportator feroviar. Au fost conveniți inclusiv parametrii în care poate funcționa un operator care să deservească interesele comerciale și strategice ale statului român", a scris Grindeanu pe o rețea de socializare.

Reamintim că TAROM a decis să concedieze peste 240 de angajați pentru a reduce costurile și a asigura o distribuire mai eficientă a activităților la nivelul companiei.

TAROM este cea mai veche companie aeriană din țara noastră,având sediul în Otopeni, București. În momentul de față este cea de-a doua companie de transport aerian din România, ce are zboruri internaționale și cea de-a treia cea mai mare, măsurată prin numărul avioanelor și a pasagerilor transportați.

Este membru al alianței Skyteam, din Iunie 2010, dupa finalizarea a unui program de integrare care a durat 2 ani.