Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat că lucrările la magistrala CFR Braşov - Sighişoara înregistrează întârzieri. El declarat că se vor pierde fondurile europene și că acest proiect va fi finalizat.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat joi, la Tulcea, că lucrările la magistrala CFR Braşov - Sighişoara înregistrează întârzieri. Cu toate astea, el a spus că România nu va pierde fondurile europene accesate pentru investiţiile de amploare începute.
Sorin Grideanu a recunoscut că sunt întârzieri
Grindeanu a mai spus că două din cele patru utilaje care vor face tunelurile în munţi pentru magistrala CFR Braşov - Sighişoara sunt deja pe poziţii şi urmează să fie puse în funcţiune. El a declarat că problemele se vor rezolva în curând.
„Sunt întârzieri. În acest moment, două TBM-uri din patru, TBM-urile sunt acele maşini uriaşe care sfredelesc munţii şi care fac tuneluri, două sunt în poziţie şi probabil în următoarele săptămâni vor fi puse în funcţiune, urmând ca celelalte două să fie aduse la începutul anului viitor”, a declarat Grindeanu.
Toate tronsoanele vor fi modernizate
Grideanu a mai declarat că a discutat cu antreprenorul lucrării și că până la finalul anului viitor toate tronsoanele de la Curtici până la Sighişoara vor fi modernizate.
„Până la finele anului viitor, va trebui să avem toate tronsoanele de la Curtici până la Sighişoara modernizate să se poată circula cu 160 de kilometri pe oră. Parte din ele le vom inaugura în următoarele zile, iar celelalte până la jumătatea anului viitor. Dar şi de la Sighişoara la Braşov şi de la Braşov la Predeal, aceste investiţii trebuie să meargă în ritmul asumat. (...) Acum nu am semnale că pe proiecte mari de infrastructură din România - că vom pierde nici măcar un euro. E un lucru pe care-l spun cu toată responsabilitatea”, a mai spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit Agepress.
Cea mai mare investiție a CFR Infrastructură
Modernizarea liniei Brașov – Sighișoara este cea mai mare investiție în execuție a CFR Infrastructură, contractele semnate fiind de aproape 6 miliarde lei. Licitaţia pentru modernizarea Magistralei Braşov – Sighişoara, parte a coridorului IV a fost lansată în 2016 pentru două din cele trei secţiuni: Braşov – Apaţa, respectiv Caţa – Sighişoara (85 km), cu o valoare de aproape 3 miliarde lei, în timp ce secţiunea centrală Apaţa – Caţa (28 km) a fost licitată în 2017. Contractele pentru modernizarea celor două secţiuni de la capete au fost semnate de-abia în martie 2020.
„În cadrul contractului sunt prevăzute lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară, prin modernizarea liniei de cale ferată dublă pe circa 85 km, lucrări în stații (clădiri, peroane, copertine, tuneluri pietonale), modernizarea a 10 puncte de secţionare, 32 de poduri, 92 de podețe noi, 5 viaducte, 2 pasaje superioare, 1 pasaj inferior, 4 tuneluri feroviare și introducerea sistemului de management al traficului (ERTMS)”, a transmis CFR Infrastructură.