Legea care permite șoferilor cu permis categoria B să conducă și motociclete a fost declarată constituțională. Astfel, sesizarea președintelui Klaus Iohannis a fost respinsă de judecătorii CCR.
Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce scutere
Curtea Constituţională a României a respins, miercuri, ca neîntemeiată, sesizarea depusă de preşedintele Klaus Iohannis. Astfel, legea care le permite posesorilor de carnet categoria B să conducă scutere a fost declarată constituțională.
Legea propusă pentru promulgare adaugă dispoziții la Ordonanța de Urgență 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, extinzând valabilitatea permiselor de conducere pentru categoria B și motocicletele cu transmisie automată. Totodată, aceasta stabilește anumite condiţii pentru șoferii care dețin permise de categoria B, vizavi de conducerea pe drumurile publice a scuterelor.
Decizia CCR
CCR a constatat că dispoziţiile legii criticate de preşedinte respectă exigenţele constituţionale ale art.1 alin.(5).
Prin forma legii adoptată ulterior reexaminării, legiuitorul a realizat o corelare a noilor reglementări cu soluţia legislativă existentă în actuala reglementare, această formă fiind menită să asigure integrarea organică a noilor dispoziţii în ansamblul legislaţiei, precum şi punerea lor în acord cu prevederile actelor normative cu care se află în conexiune, arată CCR.
Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce scutere pe drumurile publice
Totodată, CCR a decis că dispoziţiile legii criticate au fost adoptate cu respectarea art.77 alin.(2) din Constituție. Legat de sintagma care prevede "experienţă de cel puţin 2 ani de conducere pentru categoria de vehicule B", CCR a constatat că încalcă principiul clarităţii şi previzibilităţii legii.
„Maniera de reglementare a dispoziţiilor legale analizate nu le lipseşte pe acestea de claritate, precizie şi previzibilitate, înţelesul lor putând fi dedus din interpretarea sistematică a ansamblului normativ cu care acestea se află în relaţie.”, conform CCR.
În iulie anul trecut, șeful statului a cerut Parlamentului să reevalueze acest act normativ din două motive principale: plasarea greșită a intervenției legislative și neclaritatea legii în ceea ce privește modul de demonstrare a absolvirii celor 10 ore de pregătire practică. De asemenea, se punea problema necesității deținerii fizice și prezentării acestei dovezi în cazul unui control rutier, alături de permisul de conducere.