ȘOC-PUB. Jackie Kennedy, ÎMPUȘCATĂ din greșeală la Dallas

Continuăm astăzi serialul nostru cu reclame scandaloase. Până unde poate merge o firmă de marketing cu mesajul, pentru a atrage atenția asupra produsului pe care îl promovează?

Una dintre cele mai controversate campanii a avut-o IP Men’s Magazine – o revistă pentru bărbați din Belgia. În 2007, aceasta a

îndrăznit să folosească un moment tragic din istoria Americii: asaninarea lui Kennedy la Dallas.

Însă, de data aceasta, nu JFK este cel nimerit, ci soția sa, Jackie.

Pentru a nu știrbi efectul șocant al imaginii, aceasta are în baza, un text de dimensiuni relativ mici:

„Dacă bărbații sunt ținta ta

Fii sigur că nu-i ratezi.”

O altă imagine, considerată nu mai puțin scandaloasă, a stat în centrul unei campanii din Italia pentru revigorarea publicității în criza economică din 2008. Un an mai târziu, apărea site-ul dedicat mettiamocilatesta.it („să ne punem capul”), în care erau prezentate capetele tăiate ale unor șefi de agenții și campanii publicitare, însoțite de textul „I HEAD AN IDEA”.

Printre țestele retezate, cea mai șocantă este a lui Moș Crăciun, cu barba plină de sânge și o etichetă de indetificare: „Moș Crăciun, dezvoltatorul de visuri”.

Retailer-ul italian New Form a provocat și el o vâlvă uriașă, în 2010, cu o imagine a lui Adolf Hitler în uniformă roz-bombon, având pe braț o inimă în loc de zvastică. Sloganul care o însoțea: „Schimbă-ți stilul. Nu-ți mai urma liderul”.