SENATUL EVZ. Revizionismul maghiar. Un manual şcolar al învrăjbirii

Octavian Goga a fost toată viaţa un prieten apropriat al poetului maghiar Ady Endre. Asta nu l-a împiedicat să fie un naţionalist, să-şi apere poporul obidit.

Nu e nimic anormal să ai prieteni maghiari, chiar dacă asupra unor teme nu te poţi înţelege. Fiecare are propriul său ideal naţional. Un prieten maghiar- şi spun prieten în adevăratul sens al cuvântului, nu în cel balcanic, unde toată lumea e prietenă cu toată lumea - mi-a trimis mândru ultima inovaţie revizionistă: "Istoria Secuilor" . Manual elaborat pentru elevii claselor a VI - a şi a VII - a din şcolile generale. Tradus, evident, pentru că nu cunosc limba maghiară! I-am mulţumit, l-am citit cu atenţie, dar nu pot fi de acord cu el! Nu pentru că aş fi vreun şovin, care nu înţelege necesitatea învăţării limbii materne, ci pentru că se bazează pe teorii istorice false. În plus, limbajul ultragiază! Dincolo de încercarea de a demonstra specificul eminamente maghiar al Ţinutului Secuiesc şi primordialitatea elementului maghiar în Transilvania, manualul apelează la minciuni. Elementul românesc ar fi trecut Carpaţii în secolele XIII -XVI, adică teoria Roesleriană, o teorie artificială pe care savanţii germane au demontat- o încă de secolul trecut. Aşa zisul manual nu are nicio legătură cu factorul educaţional. Este doar un volum de propagandă! Am militat şi militez în continuare pentru studierea în limba maternă, inclusiv a istoriei. Dar a istoriei, nu a unei îndoctrinări entice! Dacă copiii maghiari vor învăţa după acest presupus manual nu e de mirare că, în câţiva ani, în Harghita şi Covasna românii vor fi consideraţi turişti, oameni care deranjează peisajul! Trec peste bazaconiile medievale şi trec pentru uşurinţa cititorului la fapte cât de cât mai actuale. " Invazia română din 1916. (…) Teritoriile invadate de trupele române au suferit pagube grave. Au devastat, jefuit, magaziile, casele fără proprietari şi au dat foc la numeroase clădiri. Au fost şi multe sute de victime civile în rândul persoanelor în vârstă rămase acasă, bătrânilor ce fugeau şi copiiilor.(…) La retragere, armata română a incendiat Miercurea Ciucul, o mare parte a clădirilor oraşului au devenit prada focului. (…)La început, conducătorii armatei române invadatoare au colaborat cu conducătorii comitatelor, respectiv ai Consililor Naţionale. Însă în scurt timp au introdus cenzura, au dispus o interdicţie de ieşire afară pe timp de noapte şi de călătorie şi în contradicţie cu spiritul declaraţiei de la Alba Iulia, au ars ziarele şi revistele din Ungaria, au ocupat bunurile comunităţilor locale, au efectuat percheziţii în locuinţe şi rechiziţii, au dispus îndepărtarea inscripţiile maghiare". Dictatul de la Viena este denumit "Cel de-al doilea acord de la Viena". "În Ungaria, hotărârea în cauză a fost interpretată drept repararea în parte a tratatului de la Trianon (întrucât în Sudul Transilvaniei au rămas sub dominaţie românească peste 400.000 de maghiari), în vreme ce românii au interpretat-o drept o tragedie naţională, pentru că în jur de un milion de conaţionali au ajuns din nou sub dominaţie ungară". Iar când în volum îl descoperi la "Îndrumător literar" pe criminalul de război Albert Wass e clar că nu ai de gând să vorbeşti de pace între cele două popoare! E ca şi cum i-ai învăţa pe copiii evrei istoria după viaţa şi opera lui Adolf Eichmann sau Heinrich Himmler! PS. Manualul a fost a fost redactat conform cerinţelor Academiei Ungare de Stiinţe Aşa zisul manual nu are nicio legătură cu factorul educaţional. Este doar un volum de propagandă! Am militat şi militez în continuare pentru studierea în limba maternă, inclusiv a istorie