În paralel, firma Egis cere oficialilor extinderea contractului. În Compania de Drumuri și în Ministerul Transporturilor se discută modificarea sau chiar ruperea înțelegerii cu Egis
Fiecare factură emisă de compania Egis Route/Scetauroute, în baza „Contractului de servicii de supervizare a lucrărilor de construcție a autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea – Granița România/Ungaria“, este verificată, în prezent, după dezvăluirile EVZ.
Opt acte adiționale
„S-a cerut și verificarea bazei legale în care s-a achitat fiecare factură“, au explicat, pentru EVZ , surse din cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Contractul cu Egis a fost încheiat în august 2004.
Până în prezent, s-au încheiat opt acte adiționale: în 2005, 2006, 2007, 2008, 2012 (două acte adiționale), 2014 și 2016. Dintre acestea, cinci au avut ca obiect modificarea graficului de prestare a serviciilor în corelare cu termenele de execuție a lucrărilor pe șantier, au explicat reprezentanții Ministerului Transporturilor. Ultimul act adițional a fost semnat în 27 iunie 2016. Cu doar două săptămâni înainte, în 12 iunie 2016, șeful Egis România, Clotilde Armand, declara în presă că regretă contractul cu Bechtel.
Cer renegocierea contractului
Evenimentul zilei a dezvăluit faptul că, deși România a plătit aproximativ 1,5 miliarde de euro pentru 52 km de autostradă și a scăpat de americanii de la Bechtel, CNAIR, în mandatul fostului ministru Dan Costescu, a avut grijă să prelungească înțelegerea cu francezii de la Egis de supervizare a lucrărilor pentru autostrada Transilvania până la 31 decembrie 2020, „iar a serviciilor prestate în perioada de garanție până la data de 31 decembrie 2023“.
Mai mult, Egis ar fi cerut renegocierea contractului privind supervizarea autostrăzii Transilvania. În perioada 2011-2016, firma condusă de Clotilde Armand a încasat aproximativ 22 milioane de euro, în baza contractului privind supervizarea construcției autostrăzii Bechtel.
Egis nu răspunde întrebărilor EVZ
După ce Evenimentul zilei a relatat că Egis a reușit performanța de a avea un contract „beton“ și stufos, care conține multe clauze pentru supervizarea autostrăzii Transilvania, proiect unde nu s-a mai inaugurat niciun km de autostradă de mai bine de șase ani, am întrebat conducerea firmei ce servicii de consultanță a prestat, și de ce s-a depus o nouă solicitare pentru a doua prelungire a acestui contract. Clotilde Armand, directorul firmei Egis, refuză să răspundă întrebărilor jurnaliștilor Evenimentului zilei. Egis International SA Franța, sucursala București, a încheiat pe 30 august 2004 un contract cu CNADNR pentru supervizarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Dacă în perioada contractului derulat cu Bechtel, Egis factura aproximativ un milion de euro pentru supervizarea lucrărilor, după rezilierea acestui contract, media deconturilor a fost între 300.000 și 500.000 de euro/ lună pentru supervizarea lucrărilor. Valoarea contractului de supervizare la semnare, în 2004, de CNAIR cu Egis, firma condusă de Clotilde Armand, a fost de 236,57 milioane de lei. Banii achitați până în prezent reprezintă contravaloarea lucrărilor prestate pentru 133 de kilometri, potrivit lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.