Rareș Bogdan domină comunicarea politică în domeniul online. Aceste rezultate surprinzătoare, apar într-o analiză publicată pe contul său de socializare, în care sunt evidențiate evoluțiile tuturor liderilor implicați în campania pentru alegerile europarlamentare. Potrivit acesteia, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu sunt în scădere.
Analiza online (20-26 aprilie 2019)
Obiective:
• analiza vizibilităţii/impactului liderilor politici în online
• analiza percepţiei liderilor politici în online
Personalitățile analizate:
• Klaus Iohannis
• Ludovic Orban
• Rareș Bogdan
• Liviu Dragnea
• Gabriela Firea
• CP Tăriceanu
• Victor Ponta
• Dacian Cioloș
• Traian Băsescu
Au fost filtrate doar rezultatele care se referă explicit și fără echivoc la entitatea analiză (cu ajutorul unor operatori avansaţi de regăsire).
Evoluția zilnică a mențiunilor / Share-of-voice
Cea mai puternică vizibilitate:
Liviu Dragnea (34.20%, în scădere),
Rareș Bogdan (31.18%, în creștere)
Cea mai slabă vizibilitate: Gabriela Firea (0.64%)
Cea mai semnificativă creștere: Dacian Cioloș (+15%)
Cea mai semnificativă scădere: Gabriela Firea (-36%)
Analiza polarității mențiunilor
Cea mai favorabilă percepție Rareș Bogdan (0.41)
Cea mai defavorabilă percepție: Liviu Dragnea, CP Tăriceanu (0.21)
Evoluția indicatorului privind percepția în online
29 martie – 05 aprilie
05-12 aprilie
12-19 aprilie
20-26 aprilie
CEA MAI RECENTĂ EVOLUȚIE
Klaus Iohannis
ÎMBUNĂTĂŢIRE
Rareș Bogdan
ÎMBUNĂTĂŢIRE
Ludovic Orban
ÎMBUNĂTĂŢIRE
Liviu Dragnea
STAŢIONAR
Gabriela Firea
SCĂDERE
CP Tăriceanu
STAŢIONAR
Victor Ponta
SCĂDERE
Dacian Cioloș
ÎMBUNĂTĂŢIRE
Traian Băsescu
STAŢIONAR
Conținuturile supuse măsurătorii
• conţinuturi web în limbile română și engleză (articole, bloguri, forumuri, inclusiv conţinut generat de utilizatorii acestora)
• conţinuturi publice în limbile română și engleză disponibile pe reţelele sociale (Facebook, Twitter)
Indicatorii cantitativi și calitativi măsurați:
- evoluţia menţiunilor zilnice
- evoluţia articolelor zilnice
- analiza de sentiment (polaritatea conţinuturilor în limba română în care apare
menţionată entitatea)
- percepţia generală asupra entităţilor
- analiza estimativă a audienţei
Terminologie
• Menţiune – un element de conţinut online de tip „user generated content”, care se potrivește cu o anumită interogare, i.e. o menţiune pe Facebook sau un comentariu pe web ce conţine un anumit cuvânt cheie.
• Percepţia generală – este un indicator cumulat bazat pe polaritatea conţinuturilor, exprimat ca raport între numărul pozitivelor, respectiv negativelor.