Are șenilele cât un stat de om. Doar tancurile moderne au o asemenea putere. Ceaușescu s-ar fi ofticat de invidie la vederea sa, iar Petre Daea precis și-ar face o poză cu el
Dacă vii săptămâna asta la Romexpo, la marele târg Indagra, destinat agricultorilor, și o să vezi tractorul CASE IH Quadtrac 620, o să rămâi exact ca țăranul lui Marin Preda care, după ce s-a holbat o zi întreagă la o girafă de la Zoo, seara, când a plecat, a conchis: „Așa ceva nu există!”. Este vorba de cel mai mare tractor articulat pe șenile, de serie, din lume! Monstrul dezvoltă 620 de cai putere, dar poate atinge, la nevoie, și 692 CP. În rezervoarele sale intră 1.800 de litri de motorină iar consumul, într-un regim de exploatare maximă, poate ajunge la 18 litri la hectar – la o arătură și discuire cu o adâncime de 35-45 de centimetri. Altfel, în mod normal, nu ia mai mult de 2,5-3,5 litri la hectar.
Tractorul limuzină
Tractorul gigant are un gabarit de 25 de tone. Cam cât un tanc. „Suprafața de contact cu solul este de 6,2 metri pătrați, iar presiunea pe pământ este mai mică decât a unei persoane de 100 de kile, care stă într-un picior”, se mândrește Răzvan Tomescu, directorul de marketing al importatorului acestei „monstruozități” agricole în România, Titan Machinery. Gigantul șenilat are 4,2 metri înălțime, trei metri lățime și e lung de opt metri. Cam cât o casă măricică. Cabina arată ca puntea de comandă a unei limuzine. Are GPS, scaune din piele încălzite și ventilate, sistem climatronic și stație radio. Prețul pleacă de la 250.000 euro și poate ajunge „full-options” la 400.000. Cam cât un Ferrari de ultimă generație.
Rușii, pe locul II
În ultimii trei ani s-au vândut, în România, 25 astfel de „monster tractor”, majoritatea în zona de vest a țării, dar și în Moldova, unde se află marii proprietari și arendași de terenuri agricole. În 2017 se împlinesc 20 de ani de inovație în dezvoltarea acestui sistem articulat pe patru șenile. „Rușii au și ei ceva similar, dar pe roți, ceea ce constituie un avantaj pentru modelul de tractor american produs în Fargo, North Dakota, USA”, mai spune directorul Răzvan Tomescu.