Două accidente cu victime, despre diferența dintre piloții de elicoptere, șoferii de microbuz și consecințele faptelor lor.
- 13 august 2009, localitatea Scânteia, județul Iași, un microbuz al unei firme de transport persoane trece peste calea ferată fără să se asigure, fiind lovit de un tren accelerat.
Rezultat: 14 morți, printre care doi copii. Șoferul microbuzului nu avea atestat pentru transport persoane, lucru recunoscut de șeful de atunci al Agenţiei Iaşi a Autorităţii Rutiere Române.
Trei ani mai târziu, cei doi patroni ai firmei care deținea microbuzul au primit o pedeapsă de 3 ani de închisoare cu executare.
În 2011, după procese în instanță, cea mai mare despăgubire de la firma de asigurări a fost de 110.000 de lei pentru trei copii rămași fără mamă, cea mai mică sumă fiind de 30.000 de lei pentru soțul decedat.
Nici un oficial nu a fost sancționat deși microbuzul trebuia casat, fiind vechi.
- 15 decembrie 2014, lacul Siutghiol din județul Constanța. Un medic, o asistentă, copilotul și pilotul unui elicopter se prăbușesc în lac și își pierd viața.
Aparatul a costat 5 milioane de euro și era aproape nou.
Imediat, firma asiguratoare a aparatului anunță că va plăti pentru fiecare persoană decedată câte 50.000 de euro, potrivit contractului de asigurare.
Ministrul de Interne cere și primul ministru aprobă eliberarea din funcție a Prefectului de Constanța și a șefului ISU din județ, lucru care se întâmplă câteva ore mai tîrziu.
Se cere insistent demisia secretarului de stat din MAI care coordonează Departamentului pentru Intervenții în Situații de Urgență, medicul Raed Arafat.
P.S. Pentru cei care vor susține că nu poate fi comparat anul 2009 cu 2014 țin să le amintesc că, pe 8 septembrie 2013, 11 oameni au murit la marginea muncipiului Iași. Mașina lor a fost târâtă de locomotivă aproximativ 600 de metri după ce șoferul nu a oprit la trecerea de nivel a căii ferate.