Opera din Los Angeles este numită adesea şi "Opera starurilor", datorită marilor artişti pe care acest teatru (al cărui director este Placido Domingo) reuşeşte să-i aducă pe scena sa.
Mai mult, nu odată s-a întâmplat ca vecinătatea cu Hollywoodul să se traducă şi în colaborări între lumea filmului şi lumea operei.
Cititorii noştri au putut afla din această rubrică despre premiera mondială a operei Musca de Howard Shore, transformare pentru scena lirică a filmului ştiinţifico-fantastic omonim lansat în 1986 de David Cronenberg. După reprezentarea la Paris a urmat, în această toamnă, premiera americană, la Los Angeles, în care rolul principal feminin a revenit din nou mezzosopranei Ruxandra Donose. Compatrioata noastră a fost singura lăudată de critici, care au fost necruţători cu muzica acestei opere, despre care s-a scris că... „ocupă un loc mai puţin important decât machiajul în economia spectacolului“.
Un alt succes românesc s-a înregistrat la premiera Tripticului puccinian de la Los Angeles, în cadrul căreia celebrul Woody Allen a semnat regia la Gianni Schicchi, acesta fiind debutul în lumea operei al multapreciatului realizator de filme. Rolul principal feminin a revenit sopranei românce Laura Tătulescu (27 de ani), solistă a Operei din Viena, care i-a avut parteneri pe baritonul britanic sir Thomas Allen şi pe tenorul albanez Saimir Pirgu (despre care conaţionalii săi afirmă că este noul Pavarotti). Montarea prezintă o abordare inedită, în care în locul personajelor danteşti din secolul XIII apare mafia italiană, Gianni Schicchi purtând caracteristicul costum în dungi şi pantofi de lac cu ghetre. Spre deosebire de partitura „operei-muscă“ producţia pucciniană s-a bucurat de un mare succes, care s-a datorat şi prezenţei la pupitrul dirijoral a reputatului şef de orchestră James Conlon. În viitorul apropiat, Laura Tătulescu urmează să cânte rolul Musettei (din Boema) la Viena, în regia lui Franco Zeffirelli, iar apoi rolul Suzannei (din Nunta lui Figaro) la Opera din München.