Masacrul de pe șosele are legătură cu polițiștii care au ajuns chelnerii politicienilor

”Polițiștii au ajuns chelnerii politicienilor”, aceasta este declarația șocantă a unul lider de sindicat din Poliția Română, după ce DNA a obținut arestarea conducerii Poliției Timiș. Printre ei și un șef de la Poliția Rutieră care lua șpagă roți de Mercedes pentru a promova subalternii.

Apoi a venit bomba: un fost ministru de Interne a fost reținut tot pentru șpagă.

Cazul incredibil de corupție din Poliția Timiș este doar un capitol din telenovela șpăgii pe care o văd românii zi de zi pe micile ecrane, în regia Direcției Naționale Anticorupție. Reținerea și iminenta arestare a uni fost ministru al Internelor este doar alt episod spectaculos.

Evenimentul zilei a scris săptămâna trecută despre nemernicii cu epoleți de la IJP Bistrița. Ofițerii superiori ai Poliției Române mușamalizau accidente cu morți. Ticăloșii în uniformă scoteau basma curată șmecherii care ucideau la volan.

Într-un alt colț al țării, polițiștii examinatori se îndoapă cu șpagă de la patronii școlilor de șoferi. Nu le pasă că ajung pe străzi, la volan, tineri incapabili să conducă fără a pune în pericol siguranța rutieră. După ei potopul. Cât timp își încasează șpăgile, totul este perfect.

 

 

 

În ultimele statistici europene, România a fost țara cu cei mai mulți morți în accidente grave, în ultimii ani.  

Mor anual peste 2.000 de persoane în aproximativ 10.000 de accidente grave. Practic, dispare în fiecare an câte o comună de pe harța țării. Este un măcel fără precedent, explicat cel mai des cu starea precară a infrastructurii.

Auzim că ”nu avem drumuri bune”, ridicăm din umeri și trecem fără probleme la următoarea zi, după fiecare accident grav consumat pe șoselele României. Este o indifernță indusă de faptul că am fost convinși că măcelul ține mai degrabă de destin și de o situație imposibil de corectat, nu de alte fenomene care se pot stârpi.

Imaginați-vă ce isterie colectivă s-ar produce în România dacă am avea în fiecare zi câte un atentat terorist cu trei, cinci sau zece morți.

Ce forțe s-ar pune în mișcare și ce reacție ar avea societatea, dacă atentatele ar ucide 2.000 de persoane pe an? De ce? Pentru că un atentat e produsul deciziei unor demenți de a face rău. Șpăgarii din Poliție nu acționează pentru a ucide, dar efectele activităților lor sunt la fel de criminale.

Cazurile de corupție incredibile din Poliția Română, în special de la Rutieră, sunt din fenomenul ascuns care provoacă morții de pe șosele.

Eu cred că starea jalnică a drumurilor nu este principalul motiv pentru care în România se moare cel mai mult pe șosele. Cred că adevăratul ucigaș este corupția. Criminalul în serie își pregătește crimele prin corupția care leagă patronii școlilor de șoferi de sistemul care acordă permisul de conducere.

Primul motiv pentru care se moare atât de mult pe șosele este corupția din zona unde se acordă permise de conducere.

Urmează apoi stuația revoltătoare din Poliția Rutieră.

 

 

Își imaginează cineva că polițiștii care promovează pe șpăgi, indiferent că e vorba de bani sau roți de mașini de lux, devin brusc onești, când întâlnesc în trafic câte un șmecher plin de bani care conduce periculos și încalcă legea? Nici vorbă!

Polițiștii care își cumpără funcția vor lua șpagă cu nemiluita pentru a-și scoate pârleala. Asta înseamnă că înregul sistem care trebuie să prevină accidentele grave prin supraveghere și sancțiune este viciat. Când pleacă în misiuni cu radarul, de exemplu,  polițiștii corupți nu acționează pentru a reduce riscul de accidente într-o zonă periculoasă. Se plasează frumos la intrarea în localitate, după o curbă eventual, pentru a pescui șpăgi.

Mai departe sunt nemernicii cu epoleți care mușamalizează accidente mortale. Șmecherul care și-a luat permis pe bani și încalcă legea cum vrea, pentru că are bani de șpagă, scapă și de pușcărie, dacă a comis vreun accident. O va ține tot așa până când comite vreun accident atât de oribil încât nici chiar cei corupți nu-l mai pot scoate basma curată.

Exemplul lui este urmat de zeci de alți amici, prieteni, vecini la fel de șmecheri, totul multiplicându-se la nivel național până la măcelul cu 2.000 de morți pe an.

”Poliția Rutieră, în general vorbind, e cea mai coruptă parte a Poliției. În afară de probe, avem toate datele. E o molimă, un cancer. Polițiștii au ajuns chelnerii politicului. Toate funcțiile cheie din Inspectorat sunt numite politic”, a declarat comisarul-sef Ioan Doinel Malcoci, liderul din Timiș al sindicatului Polițiștilor.

Masacrul de pe șosele are legătură cu această situație siderantă și pedepsele pe care le riscă un corrupt din acest sistem sunt prea mici pentru efectele corupției în societate. Legea ar trebui să-I pedepsească pe polițiștii corupți cu zeci de ani de pușcărie.