Marius Brînzea, Reciclad’OR, la Masa Rotundă Capital: „Modificările legislative viitoare vor avea un impact semnificativ asupra soluțiilor de ambalare”

Marius Brînzea, Director de Strategie la Reciclad’OR (sursă foto: arhiva companiei)

Sustenabilitatea nu înseamnă doar reciclare. Vorbim despre un subiect amplu ce are la bază, în primul rând, noțiunea de responsabilitate. De la produse, la ambalaje, la investiții și proceduri, în business, sustenabilitatea atinge foarte multe forme și aspecte. Tocmai de aceea, redacțiile Revistei Capital și a platformei Infofinancar au organizat miercuri, 16 octombrie, un eveniment intitulat „Sustenabilitate. De la producător la consumator”.

În calitate de speaker, Marius Brînzea, Director de Strategie la Reciclad’OR, a atins o nuanță importantă. Anume, acesta a vorbit despre diferența dintre a fi conștient de o problemă, a ști că aceasta există, te afectează și măsurile practice, a acționa în consecință.

Marius Brînzea, Reciclad’OR, despre ambalaje și afaceri

„La momentul de față, toate companiile locale sau multinaționale sunt aliniate la toate cerințele legislației naționale și europene. Însă, cea mai mare provocare va veni după adoptarea Regulamentului UE pentru Ambalaje și Deșeuri de Ambalaje. Regulamentul va impacta profund atât soluțiile de ambalare cât și modelele de afaceri”, adaugă Marius Brînzea la evenimentul Capital și Infofinanciar.

În acest sens, trebuie luate în calcul mai multe perspective, conform Directorului de Strategie de la Reciclad’OR. Oamenii din business vor trebui să fie atenți, când vine vorba de ambalaje, la reciclabilitate, posibilitatea de reutilizare, etichetare, dar și la informațiile pe care companiile le comunică în privința ambalajelor.

Legislația, schimbările și provocările

„Regulamentul UE pentru Ambalaje și Deșeuri de Ambalaje urmărește ca până în anul 2030 toate ambalajele să fie reciclabile și reutilizabile. Cerințele sunt extrem de complexe, iar acestea ar putea constitui reale provocări pentru companiile mici și mijlocii”, mai spune Marius Brînzea.

Schimbarea, de cele mai multe ori, vine la pachet cu investiții, subliniază Directorului de Strategie de la Reciclad’OR. Posibil ca unele companii mici și mijlocii să întâmpine anumite dificultăți în momentul în care vor fi nevoite să se alinieze la noile cerințe privind ambalajele. „Tot la capitolul provocări putem aminti necesitatea informării angajaților cu privire la direcțiile propuse în Regulamentul UE pentru ambalaje și deșeuri de ambalaje. Este nevoie de o permanentă informare a angajaților cu privire la schimbările legislative viitoare ce vor impacta profund managementul ambalajelor și deșeurilor de ambalaje”, continuă Marius Brînzea.

Compania Reciclad'OR a fost înființată în anul 2017, iar reprezentanții s-au impus rapid ca lideri ai pieței în domeniul transferului de responsabilitate. Echipa a creat un network strategic optim pentru implementarea activităților CSR și derulează proiecte de mediu prin parteneriate cu instituțiile din domeniu, organizațiile locale și naționale.

„Sustenabilitate. De la producător la consumator”

Agenda evenimentului Masă rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator”, organizat de Capital și Infofinanciar, a urmărit tocmai drumul unor afaceri spre o economie circulară. Căci, companiilor din România le revine acum responsabilitatea de a seta obiectivele de sustenabilitate pe toate palierele de activitate.  De asemenea, de la data de 1 ianuarie 2025, raportarea ESG (Environmental, Social, Governance) devine obligatorie.

În plus, consumatorii români se arată tot mai interesați de ceea ce înseamnă sustenabilitate. Însă, pentru ei, conceptul nu este unul înțeles pe deplin încă. De aceea, Masa rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator” este unul dintre evenimentele Capital și Infofinanciar care sunt organizat tocmai cu scopul de explica ceea ce se întâmplă acum și ceea ce ne așteaptă în perioada următoare.

Evenimentul este organizat cu sprijinul: Philip Morris România, Reciclad’OR, Romgaz, Comtim, Case Sustenabile și Rewire Interior Design. Iar partenerii media ai evenimentului sunt Evenimentul Zilei și InfoActual.