Dat în urmărire națională, Cosmin Mladin a fost prins și va fi închis într-un centru de reținere, conform anunțului făcut de DIICOT.
Cosmin Mladin, liderul contrabandiştilor de ţigări din Arad, a fost prins de poliţiştii Direcţiei de Investigaţii Criminale din IGPR, și urmează să fie închis într-un centru de reţinere, a anunţat, joi, DIICOT. Mladin fusese dat în urmărire naţională luni, după ce a primit mandat de arestare preventivă pentru 30 de zile la Tribunalul Bucureşti.
Cosmin Mladin, liderul rețelei, dispăruse după verdictul dat de Tribunalul București
Chiar după ce magistrații de la Tribunalul Bucureşti au decis arestarea preventivă a lui Mladin, dar şi a unui asociat al acestuia, Daniel Copil, poliţiştii din Arad i-au căutat pe cei doi la domiciliu şi în alte locuri, însă l-au găsit doar pe Daniel Copil. Cosmin Mladin este considerat liderul afacerilor ilegale cu ţigări de contrabandă în judeţul Arad.
O anchetă care a atras 157 de percheziţii desfăşurate, în 13 iulie, de Poliţia Română şi DIICOT a avut loc în municipiul Arad şi în alte opt judeţe, pentru destructurarea unui grup infracţional organizat, format din circa 100 de persoane, specializat în contrabandă cu ţigarete şi spălare de bani.
Care era traseul contrabandei cu țigări
„În cursul anului 2017, în municipiul Arad a fost constituit un grup infracţional organizat, format din aproximativ 100 de persoane, cu componentă transfrontalieră, care, profitând de diferenţa semnificativă a preţului de piaţă a ţigaretelor provenite din Ucraina, Republica Moldova şi Serbia, faţă de preţul celor din spaţiul Uniunii Europene, ar fi achiziţionat cantităţi importante de ţigarete, pe care le-ar fi introdus în ţară, prin sustragere de la controlul vamal şi comercializarea lor în România şi alte ţări vest-europene, aducând astfel prejudicii bugetului consolidat al statului şi obţinând sume impresionante de bani”, spuneau la vremea respectivă oficialii Inspectoratului General al Poliţiei Române.
Ţigările erau achiziţionate din Ucraina, Republica Moldova şi Serbiași ar fi fost încărcate în autotrenuri aparţinând unor societăţi de transport, controlate de segmentul extern al grupării - cetăţeni sârbi, ucraineni, moldoveni, fiind disimulate în alte categorii de mărfuri sau în autotrenuri declarate goale la intrarea în România. După introducerea acestora în ţară, erau transportate către depozite intermediare, unde erau descărcate de către membrii grupării.