Investițiile PSD în infrastructură doboară orice record. Nu se vor opri aici

Autostrada Moldovei. Sursă foto: Captură video Youtube

România. Investițiile în infrastructura României se bucură de o creștere semnificativă, atât pe segmentul rutier, cât și pe cel feroviar, de la preluarea portofoliului de la Transporturi de către prim-vicepreședintele PSD, Sorin Grindeanu.

Infrastructura României va fi îmbunătățită

Unul dintre proiectele majore pe care Sorin Grindeanu le-a susținut este Autostrada A8, o arteră vitală pentru dezvoltarea regiunilor de nord-est ale țării, care va conecta Iașiul de Târgu Mureș, dar și Autostrada Moldovei, unde se lucrează pe toate loturile.

Sorin Grindeanu s-a axat și pe modernizarea transportului feroviar, considerând acest sector crucial pentru mobilitatea durabilă și dezvoltarea economică. Ministrul dorește să reintroducă în circulație vagoanele seria 21-90, produse de Astra Arad.

Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Vagoanele seria 21-90, primele vagoane moderne construite în România sub licență Corail și DeDietrich, au fost produse începând cu anul 1996 și livrate către C.F.R. Călători după 1998. Ele merg cu o viteză maximă de 200 km/h și au fost supuse în 2024 unei reparații capitale la SC Atelierele CFR Grivița.

După această modernizare, vagoanele și-au reluat circulația sub noua serie 21-91. Materialul rulant modernizat face parte dintr-un lot de șase vagoane de clasa a II-a, aduse la standarde europene. În prezent, aceste vagoane sunt deja în circulație pe trenurile IC 581 și IC 582 pe ruta București Nord – Constanța și retur.

Au fost reluate cursele București-Giurgiu pe calea ferată

Datorită lui Grindeanu au fost reluate cursele București-Giurgiu pe calea ferată. Acest lucru a fost posibil după modernizarea a 12 kilometri de cale ferată dintre Vidra și Comana, care includ și construcția noului pod de la Grădiștea. Ministrul Transporturilor a mai anunțat că în prezent sunt în licitaţie 160 de garnituri de tren, care vor veni în perioada următoare.

Tren. Sursă foto: Unsplash

El a subliniat că în ultimii 25 de ani nu s-a cumpărat niciun tren nou în România, chiar dacă s-au făcut investiții în infrastructura rutieră. Ministrul a declarat că trebuie să recupereze timpul pierdut.

Planul de investiții de 70 de miliarde de euro

Grindeanu a mai declarat că Planul Național de Investiții până în 2030, aprobat de Comisia Europeană, e în valoare totală de 70 de miliarde de euro, din care s-au găsit deja finanțări de aproximativ 40 de miliarde de euro. În ultimele zile s-au încheiat sau au fost deschise licitații pentru proiecte de infrastructura rutieră importante precum podul peste Prut de la Ungheni, Autostrada A6 - Craiova-Filiași.