După cărţi celebre ale copilăriei şi filme de benzi desenate, a venit rândul hainelor să fi e folosite ca arme în lupta declanşată de progresişti în numele unei corectitudini politice prost înţelese.
Brandul de lux Gucci a fost nevoit să retragă de la vânzare un pulover din lână, de culoare neagră, în urma criticilor apărute pe social media, potrivit cărora croiala acestuia aduce aminte de un stereotip ofensator despre persoanele de culoare, informează publicaţiile internaţionale. Ţinta criticilor a constituit-o gulerul înalt al puloverului, care acoperea partea inferioară a feţei, în maniera unei cagule, şi prezenta în dreptul buzelor un decupaj, înconjurat de o porţiune de lână roşie, care imita forma acestora.
În urma reacţiilor de pe social media, care au calificat drept ofensator design-ul puloverului - prezentat sub numele de „balaclava jumper” (puloverul-cagulă), reprezentanţii Gucci şi-au cerut scuze şi au dat asigurări că vor scoate produsul de la vânzare.
Brelocurile rasiste
Acest incident nu este decât ultimul dintr-o serie de astfel de greşeli de acest fel ale mărcilor de modă de lux, transmite Agerpres. Luna trecută, Prada a retras de la comercializare produse, pe fondul temerilor că acestea aminteau de acelaşi stereotip privind persoanele de culoare (faţă de culoare închisă, cu buze roşii, proeminente). Marca a scos de la vânzare linia de produse Pradamalia, printre care figurau brelocuri aducând aminte de nişte maimuţe cu buze mari, de culoare roşie.
Dolce & Gabbana şi beţişoarele ofensatoare
De asemenea, Dolce & Gabbana şi-a anulat prezentarea de modă de la Shanghai pe fondul acuzaţiilor de rasism, după ce într-o reclamă de promovare un model chinez mânca pizza şi paste cu beţişoarele. Campania D&G a provocat un scandal în China, mai mulţi comercianţi cu amănuntul renunţând la produsele mărcii.
„Cea mai cool maimuță din junglă”, de la H&M
Retailerul H&M a fost acuzat de rasism, la începutul anului 2018, după o reclamă în care un copil de culoare purta un hanorac cu un mesaj considerat rasist. Criticile la adresa companiei au venit inclusiv din partea mai multor vedete, dar și mai mulți sportivi de culoare, care au anunțat că nu vor mai cumpăra haine de la gigantul de retail.
Reprezentanții H&M și-au cerut scuze după o imagine în care un copil de culoare poartă un hanorac imprimat cu mesajul „Cea mai cool maimuță din junglă”. Imaginea a creat o controversă uriașă, iar compania a fost nevoită să scoată fotografia din campania de prezentare și să își ceară scuze.
„Înțelegem posibilele neplăceri cauzate de imaginile care au fost publicate recent. Echipa H&M respectă dreptul la opinie și regretă mesajul nepotrivit transmis. Ne cerem scuze pentru situația creată și nu numai că imaginea a fost scoasă de pe canalele noastre de comunicare, însă și produsul a fost retras din oferta de vanzare. Este mai mult decât evident că rutinele noastre nu au fost respectate în deplinătate. În această privință, nu există niciun dubiu. Vom investiga în amănunt cauzele acestei situații neplacute, dorind să prevenim eventualele incidente de acest gen pe viitor”, a se preciza în comunicatul de presă transmis de H&M.
Melania Trump şi mesajul de pe jachetă
Anul trecut, Melania Trump apărea îmbrăcată cu o jachetă pe spatele căreia scria „Mie chiar nu-mi pasă. Vouă?”. Această ținută a fost purtată în timpul unei vizite la un adăpost pentru copiii imigranților din Texas. SUA se confruntă cu o problemă gravă: mii de copii au fost despărțiți de părinți atunci când încercau să treacă granița în America. Stephanie Grisham, purtătoarea de cuvânt a Melaniei, a declarat, la acel moment, că respectiva jachetă nu ascunde niciun mesaj și a reproșat, totodată, presei că se concentrează pe vestimentația Melaniei în detrimentul vizitei. Și Președintele Donald Trump a comentat pe Twitter acuzele aduse soției sale: „Mesajul de pe spatele jachetei purtate de Melania se referă la presa care dă știri false. Melania s-a convins cât de mincinoși sunt și nu îi mai pasă, a scris atunci Trump pe Twitter. Melania Trump a admis că a îmbrăcat-o intenţionat pentru a lansa un mesaj precis. În timpul unui interviu cu Tom Llamas de la ABC News, first lady a spus că jacheta a fost o alegere deliberată, cu adresă precisă pentru „poporul şi media de stânga care mă critică mereu”. Melania a dorit să clarifice că mesajul nu era adresat situaţiei politice şi copiilor pe care îi vizita atunci: „E clar că nu pentru copii m-am îmbrăcat cu jacheta’’, a spus aceasta.