Avem și noi un fel de teroriști, care ne ”împușcă”zilnic buzunarele
Am retrăit cu fremezie, alături de întregul nostru popor, evenimentele din decembrie 1989, prilej de unele dezvăluiri și aceleași întrebări, legate de teroriștii misterioși, miile de morți și răniți, nepedepsirea vinovaților. Așteptăm cu toții, cu aceeași frenezie dosarul EADS și viitorarele arestări, plângem pentru victimele din Franța și ne complicăm mințile cu tot felul de dosare conspirative legate de rețele teroriste… Dar problemele noastre reale sunt și altele. Dacă nu le abordăm, acum că Sărbătorile chiar au trecut, riscăm să ne mănânce gândacii, de vii. În acest sens doresc să supun dezbateriio interpelare făcută de un tânăr politician, de care nici nu am auzit. Consider că aceasta este o problemă ce trebuie analizată, printre ”picături”.
”Victor Ponta a transformat România într-o țară care dă carburant ieftin la export și scump pentru cetățenii ei .Vizita miniștrilor Guvernului Ponta la furnizorii de carburanți reprezintă o înjosire a statului român și o încercare de acumulare de capital de imagine, acțiune total ineficientă pentru scăderea prețului la carburanți.
Introducerea supraaccizei, modul de calcul al accizelor și refuzul de a crește redevențele sunt cele trei mari greșeli ale premierului din acest punct de vedere, iar efectul lor de bumerang face ca Romania să piardă și prin neîncasarea impozitelor, accizei și taxei pe valoarea adaugată provenite din vânzarea carburanților, și prin exportul ieftin de resursă naturală sub forma de materie primă sau produs finit. Pe de o parte, mulți români care au ocazia alimentează în afara țării, unde carburantul este mai ieftin, pe de altă parte suntem în situația inacceptabilă în care carburantul exportat din România este mai ieftin la pompă în străinătate decât cel pe care companiile îl livrează în interiorul țării.
Singura formulă prin care carburanții în România pot fi competitivi ca preț o reprezinta renunțarea la supraacciză și revenirea calculării accizei la un curs real, coroborat cu creșterea redevenței. Prin creșterea redevențelor exporturile scad, prețul nemaifiind competitiv pentru piața externă, iar companiile furnizoare sunt obligate să verse producția în piața internă, echilibrând și raportul competitiv cu concurența internă reprezentată de furnizorii care nu dispun de extracție și rafinare.
Premierul României se comportă total inadecvat în relația cu companiile furnizoare de carburanți, recunoscând astfel public că românii nu beneficiază de un preț corect la pompă. Prețul incorect este cauzat însă exclusiv de politica Guvernului în domeniu, iar companiile profită în consecință de o politică de stat care nu urmărește interesul național.Augustin Hagiu ,Vicepreședintele Partidului România Unită.”