La doar 48 de ore după ce controversatul George Soros a afirmat că Facebook ajută la „realegerea lui Trump”, Hillary Clinton a repetat acuzațiile la Festivalul de Film Sundance din Park City, Utah. Oricât de puțin credibil ar fi cei doi în anumite medii, un dram de adevăr există în spusele lor.
În declarația făcută ziariștilor de la The Atlantic, fosta candidată la președinția Statelor Unite a calificat drept „trumpiană” decizia Facebook de a nu elimina de pe platformă un clip video stânjenitor la adresa democratei Nancy Pelosi (președinta Camerei Reprezentanților). "I-am întrebat:”De ce mențineți acest lucru? Acest lucru este clar un fals. Concurența dumneavoastră a eliminat clipul. Iar răspunsul lor a fost: "Credem că utilizatorii noștri pot gândi", a spus Clinton, adăugând că Facebook „intenționează să-l realeagă pe Trump”.
„În opinia mea, se contorsionează să inventeze argumente cu privire la libertatea de exprimare și cenzură”, în timp ce încearcă să-și protejeze „interesul lor comercial”, a afirmat Hillary Clinton.
„Am impresia uneori că e ca și cum ai negocia cu o putere străină”, a rememorat Clinton conversațiile avute cu managerii Facebook. „Aceasta este o companie globală care are o influență uriașă în moduri pe care abia acum începem să le înțelegem“.
Acuzațiile făcute de Hillary Clinton la adresa Facebook par, la prima vedere, ridicole. Gigantul platformelor de socializare se află de ani de zile în război cu liderii de opinie conservatori și cu toți cei acuzați că nu respectă dogma corectitudinii politice.
Temerile exprimate de Hillary Clinton și George Soros provin, se pare, nu din modul în care este gestionată platforma, ci din interesul real pe care Mark Zuckerberg îl are de a intra în grațiile președintelui Trump. Amenințată de taxele pe care țările Uniunii Europene vor să i le pună, Facebook (ca și Google și Amazon) are mare nevoie de ajutorul președintelui, iar acesta, conștient de căștigurile pe care le-ar putea avea în campania electorală, nu ezită să protejeze marile companii americane. Avertismentul lui Steven Mnuchin, secretarul american al Trezoreriei, la Forumul Economic Mondial de la Davos este cât se poate de explicit: „Dacă oamenii doresc să pună impozite în mod arbitrar asupra companiilor noastre digitale, vom considera și noi, în mod arbitrar, să impozităm companiile lor auto”. Anul trecut, Trump a fost și mai explicit în mesajul adresat pe twitter lui Macron: "Franţa tocmai a introdus o taxă digitală marilor companii americane din domeniul tehnologiei informaţionale. Dacă ar trebui să colecteze cineva o astfel de taxă, ar trebui să fie ţara de origine, adică SUA. Vom anunţa în scurt timp acţiuni reciproce substanţiale faţă de decizia stupidă a lui Macron”.