„Du-mă acasă, măi tramvai!” Nicușor Dan a testat din mașina proprie transportul în comun

PNL, Nicusor Dan

Principalul contracandidat al Gabrielei Firea la fotoliul de edil al Bucureștiului a testat, miercuri, din mașina personală, mai multe trasee nodale de tramvai, cărora le reproșează inadecvarea la condițiile transportului urban modern, pentru care anunță și soluții.

Într-o postare de astăzi de pe pagina personală de Facebook, candidatul alianței USR-PLUS pentru proxima campanie a alegerilor locale a evaluat, din propria mașină, condițiile în care circulă câteva dintre cele mai populare linii de tramvai din Capitală.

După ce se deschide idilic cu imagini ale impunătoarelor tramvaie din Budapesta, clipul lui Nicușor Dan trece în revistă prozaicele realități ale transportului în tramvai din urbe, alegând cele mai importante trasee de pe inelul median al Capitalei. „Se vede cu ochiul liber de ce avem traficul imposibil din București. Pentru că soluțiile alese n-au avut viziune și coerență peste tot", își începe acesta periplul de lângă șinele de tramvai, într-o zi de vară caniculară.

„Frecvența tramvaielor este prea mică pentru volumul de călători, acestea petrec prea mult timp așteptând să treacă intersecțiile, iar dezvoltarea inelului median a fost realizată incomplet, fără a se lua în calcul și mijloacele de transport în comun. Deși avem un depou modernizat, găsim pe trasee tramvaie care și-au depășit de mult durata de viață. Lucruri care trebuie să se schimbe urgent pentru a descongestiona traficul bucureștean!“, asigură acesta bucureștenii.

Poticianul aspirant la fotoliul de edil urmează mai întâi traseul liniei 1 de tramvai, de pe Șoseaua Viilor, inclus în inelul principal de circulație, la care remarcă faptul că  nu e suficient de des pe linia 1. „Suntem într-o zonă în care tramvaiul este delimitat, deci o zonă în care se va putea circula și cu autobuzul pe linia de tramvai”.

„Am găsit soluții la specialiști”

Alte reproșuri transmise „de la cald” cu bătaie spre actualul primar: „semaforizarea nu funcționează în București”, situația inelului median din Ghencea, care este construit incomplet  sau linia de cale ferată dintre Valea Cascadelor și AFI, unde politicianul vede oportunitatea unor conexiuni internodale tren-tramvaie-autobuze. Probleme a sesizat acesta și la depoul Militari, unde anticele tramvaie pe numele lor  Tatra nu prea sunt accesibile călătorilor.

Un alt „studiu de caz” descoperit de în teren este intersecția de la Răzoare, unde „se pierde foarte mult timp, unde tramvaiele ar trebui să aibă prioritate pentru că transportă cei mai mulți oameni". Totuși, potențialul edil a găsit

și un exemplu pozitiv, celebrul tramvai 41, care leagă Capitala de zona de nord. „Este un model de tramvai corect, adică un tramvai care se intersectează cât mai puțin cu traficul auto și care are o frecvență mare. Este un model pentru ce trebuie să devină tramvaiul în București”.

„Vestea bună e că am găsit soluții la specialiști, știm de unde gasim resursele și vom putea să schimbăm lucrurile cu o nouă administrație și o nouă mentalitate”, își încheie Nicușor Dan odiseea de astăzi în traficul bucureștean.