Tot mai mulţi tineri îşi doresc o imagine perfectă în fotografiile pe care le postează în aceste zile pe reţelele de socializare. Asta deoarece Crăciunul şi Revelionul se mută în aceste zile pe Facebook. Dacă nu reuşeşti să faci impresie bună în această perioadă, nici nu mai contează ce ai făcut tot anul.
Aceasta pare să fie miza pentru toți dependenții de rețele de socializare, a căror preocupare de „a da bine” este extrem de profitabilă pentru industriile care livrează tocmai atuurile imaginii perfecte de Facebook. Urmarea: domenii precum fashion, estetica dentară ori curierat ajung să înregistreze în această perioadă cifre de afaceri totale de peste 10 miliarde de lei, potrivit unor date puse la dispoziție de CreditInfo.
Imagine perfectă cu bani împrumutați
Potrivit lui Aurimas Kacinskas, General Manger CreditInfo, “Potrivit lui Aurimas Kacinskas, General Manger CreditInfo, „toate industriile care se adresează consumatorilor, pornind de la retail și până la instituțiile de creditare sunt în creștere în luna decembrie”. Dar cum se vede această situație din punctul de vedere al reprezentanților acestor industrii?
Dublare a numărului de pacienți. Este o realitate faptul că fanii fotografiilor postate pe Facebook investesc în această perioadă și în vizite la clinicile dentare, la capătul cărora speră să poată zâmbi irezistibil. În orice caz, cifrele asta arată: activităţile de asistenţă stomatologică au înregistrat în luna decembrie 2015 o cifră de afaceri de 730,35 milioane de lei, lucru confirmat și la nivel micro.
„Se constată o creștere foarte mare, chiar o dublare a numărului de pacienți în lunile decembrie și noiembrie pentru fațete dentare, albire dentară sau finalizarea lucrărilor începute în timpul anului”, declară medicul Alina Crantea, de la o clinică de stomatologie bucureșteană. O cifră de afaceri de aproximativ același volum (mai exact 735,76 milioane de lei) înregistrează și domeniul fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale stomatologice.
Sezonul nebuniei vestimentare. Un zâmbet de Hollywood se asortează cel mai bine cu o ținută șic, ceea ce înseamnă o oportunitate extraordinară pentru industria vestimentară, care raportează o cifră de afaceri cumulată de aproape 7 miliarde de lei, defalcată astfel: Comerţ cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate – 5,46 miliarde de lei, Comerţ cu amănuntul al textilelor, îmbrăcămintei şi încălţămintei efectuat prin standuri, chioşcuri şi pieţe – 270,6 milioane de lei, Comerţ cu amănuntul al încălţămintei şi articolelor din piele, în magazine specializate – 1,1 miliarde de lei.
„Este sezonul nebuniei și noi abia apucăm să facem față în această perioadă, care este cea mai frumoasă din an din punctul de vedere al vâznărilor”, spune designerul Rusanda Cojocaru, care are și un sfat: „Dacă aveți o ocazie specială puteți alege o fustă lungă și bluză asortată. Acum se poartă trendul ăsta match and match”.
Toată lumea vrea pantofi tip „statement”. La rândul lor, producătorii de încălțăminte au succes în această perioadă cu pantofi spectaculoși, numai buni de folosit la ocazii speciale. „În preajma sărbătorilor, oamenii, clienții noștri în orice caz, sunt interesați mai mult de piesele tip statement, aleg pantofi care ies în evidență printr-un detaliu special: un toc foarte înalt, accesorii deosebite gen pietre, pene”, spune Diana Petrescu, care are un magazin de încălțăminte
Volum triplu de comenzi pentru firmele de curierat. Pentru ca totul să meargă ca pe roate în această perioadă, în care volumul comenzilor atinge cote maxime (2,2 miliarde de lei, potrivit aceleiași surse), firmele de curierat derulează programe speciale.
„Luna decembrie este, tradițional, o perioadă cu un volum de comenzi mult mai mare decât în mod obișnuit, iar în perioada 10 – 25 decembrie acest volum se dublează. În cazul Sameday, se triplează chiar, cu toate că în ecuația a intervenit în ultimii ani Black Friday, care depășește în volum cele două perioade de sărbători, Crăciunul și Paștele”, explică Octavian Bădescu, care are singura companie românească de curierat cu program non-stop de preluare/livrare. Ca răspuns la provocările uriașe din perioadele de vârf și pentru a eficientiza activitatea firmei, Bădescu a dezvoltat o aplicația Lokko, o aplicație mobilă care funcționează și ca sistem de management al comenzilor, facilitând o legătură directă între expeditor, curier și destinatar.