CRONICA MONDENĂ. Marketing cu kalaşnikoave

Scriitorii fac proiecte. Unii dintre ei încearcă să se adapteze economiei de piaţă ca să îşi vândă "marfa".

Pe ei nu-i cheamă Capatos sau Măruţă pe canapea, să facă un mişto fin despre ultimul lor roman, ieşit de sub tipar.  Sau să povestească, cu umor, cum îi bântuie muzele (eventual, seminude, că epitetul ar putea creşte audienţa). Doamnele scriitoare ar putea să recurgă la marketing animând emisiunea tv cu ceva preparări de bucate a la MasterChef sau, aşa cum de altfel le-am văzut la un târg de carte pe Lucia Verona, Monica Ramirez şi Oana Stoica-Mujea, să-şi facă apariţia cu nişte kalaşnikoave în mână, ca un adevărat comando de sechestrat inteligenţa. Oare ar face rating Capatos sau Măruţă?

Am fost, miercuri seara, la lansarea unui proiect al scriitorilor ce publică la Editura Tritonic. Nu s-au înghesuit televiziuni, radiouri. De data aceasta întâlnirea nu s-a produs nici într-o librărie, nici la Casa scriitorilor sau la Uniune. Autorii de cărţi şi-au montat standul într-un restaurant cochet din centrul Capitalei - The Harbour(port în engleză), fiindcă evenimentul lor pentru public s-a intitulat "Portul cărţilor deschise". Şi uite aşa, în timp ce clienţii savurau un pahar cu o băutură rece sau mâncarea aburindă s-au trezit cu scriitorul Bogdan Hrib vorbindu-le la microfon despre cărţile lui poliţiste, dar şi despre gama variată a ofertei editurii . Scriitorul a dat autografe şi ne-a anunţat că, în fiecare primă zi de miercuri a lunii, bucureştenii se vor întâlni cu un autor. Li se va servi, la preţuri modice, hrană spirituală.