Sectorul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, Boița – Cornetu va avea 31,33 de kilometri și va traversa Carpații. Autostrada va avea 49 de poduri și viaducte și nu mai puțin de 7 tuneluri. Investiția este de 4,2 miliarde de lei.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, pe segmentul Boița – Cornetu. Valoarea contractului este de 4,2 miliarde de lei fără TVA, aproape 1 miliard de euro.
Lucrarea va fi executată de Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. –Cengiz Insaat Aanayive Ticaret A.S. Durata de proiectare și execuție a acestei secțiuni este de 68 luni, din care 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție a lucrării. Constructorul trebuie să dea o garanție de 120 de luni. Dacă totul merge bine, autostrada ar trebui finalizată în 2027.
Va travesa Carpații
„Prima secţiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii intră în linie dreaptă! CNAIR a semnat astăzi contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti! Finanţarea este asigurată din fonduri europene“, a scris ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Potrivit unui comunicat de presă al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere tronsonul de autostradă va avea o lungime de 31,33 kilometri. Vor fi construite 49 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 metri şi 1.590 metri, dar și un ecoduct în zona localităţii Lazaret.
Autostradă care va depăși granițele României
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat ieri un proiect ambițios. România și Serbia vor semna un acord cu privire la autostrada Timișoara- Belgrad, scrie agenția de presă Rador.
„Spuneam în urmă cu două săptămâni că mai există câteva lucruri care trebuie să fie depăşite pentru ca proiectul să intre pe făgaşul normal, să putem face licitaţia pentru execuţie şi să intre în etapele următoare. Au fost depăşite, iar în următoarele două săptămâni urmează să se finalizeze acordul bilateral dintre România şi Serbia, astfel încât la vizita mea de la sfârşitul lunii martie – începutul lunii aprilie, pe care o voi avea la Belgrad, să pot semna acest acord bilateral cu omologul sârb, iar ultimele semne de întrebare legate de realizarea acestui proiect să fie înlăturate şi să intrăm în linie dreaptă pentru realizarea lui“, a afirmat Sorin Grindeanu, pentru sursa citată.
Ministrul Transporturilor a ținut să precizeze că șoseaua care va lege cele două orașe, nu va fi doar un drum expres în România, ci o autostradă în toată regula. Valoarea studiul de fezabilitate trece de 14 milioane de lei şi este finanţat prin POIM 2014-2020, cu 85% contribuţie UE şi 15% contribuţie proprie. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.