În urmă cu câteva zile, primarul municipiului Timișoara era în căutare de servicii juridice din afara instituției pe care o reprezintă, pentru a lupta împotriva celor 33 de angajați din propria administrație care l-au reclamat după adoptarea noii organigrame. Primăria condusă de Dominic Fritz va plăti 99.000 de lei fără TVA pentru o nouă firmă de avocatură.
Primăria municipiului Timișoara a anunțat, vineri, printr-un comunicat emis de Biroul de Presă al instituției, că procedurile de achiziție a serviciilor juridice pentru reprezentarea primarului Dominic Fritz în instanță au fost finalizate.
Dominic Fritz și-a angajat firmă de avocatură în procesul cu proprii angajați
Primarul Dominic Fritz va fi reprezentat în instanță de S.C.P.A. Stănilă (Sergiu Stănilă, decanul Baroului Timişoara, n.r.) și Asociații. Firma a obținut 90,90 de puncte, în urma criteriului de atribuire calitate/preț, cu o ofertă de 99.000 de lei fără TVA. Cu alte cuvinte, Primăria Timișoara va plăti serviciile juridice cu 220 de lei pe oră.
A doua propunere a venit de la asocierea Simionovici Radu Mircea Cabinet de Avocat – Chițu Emil Dan Cabinet de Avocat, cu un tarif de 140 lei/oră și o sumă maximă a contractului de 63.000 de lei fără TVA, potrivit tion.ro.
„Primăria Municipiului Timişoara a finalizat procedura de achiziţie a serviciilor de asistenţă/reprezentare în instanţă definite conform (...) Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara (...) privind avizarea contractării serviciilor juridice de reprezentare în instanţă pentru litigiile care izvorăsc din punerea în executare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara din 15.06.2021. Valoarea estimată a contractului este de 99.000 lei fără TVA”, a anunțat Biroul de Presă al Primăriei Timișoara.
Instanța a decis suspendarea deciziilor lui Dominic Fritz privind angajații Primăriei Timișoara
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a întâmpinat, luni, un nou eșec în instanță. Judecătorii de la Tribunalul Timiș au admis cererea Sindicatului Liber al Angajaţilor (SLA) din Primărie, care a solicitat în numele a 33 de angajați suspendarea noii organigrame pentru reorganizarea instituției, care a intrat în vigoare pe data de 2 august.
Cei 33 de angajați reprezentați de SLA au reclamat că primarul Dominic Fritz a adoptat noua organigramă fără a o supune unei dezbateri prealabile. Prin noua structură stabilită de primarul userist, se desființează un număr de 80 de posturi, dintre care 10 sunt reprezentate de funcții de conducere. Organigrama prevede și poziții noi: grădinar-șef, manager de cartier etc. În cadrul Primăriei ar urma să se facă peste 100 de noi angajări pentru „profesioniști, la început de drum”, potrivit primarului.
De asemenea, judecătorii de la Tribunalul Timiș au mai decis și suspendarea aplicării tuturor dispozițiilor date de primarul Dominic Fritz în baza HCL-ului de aprobare a noii organigrame a Primăriei, pe un interval de 60 de zile, când va avea loc pronunțarea de fond a magistraților.
Consiliul Local al Timișoara trebuie să plătească reclamanților cheltuieli de judecată în valoare de aproape 17.000 de lei. Sentința dată de magistrați este executorie, însă poate fi atacată cu recurs în termen de cinci zile de la pronunțare.