Consecințele nenorocirilor produse ani la rând de către Gruparea de Criminalitate Organizată alcatuită din Direcția Națională Anticorupție(DNA), Serviciul Român de Informații(SRI) și Înalta Curte de Casație și Justiție(ÎCCJ) vor fi de o gravitate și o amploare imense, ne vor costa enorm și vor lăsa urme adânci în societatea românească.
Să vedem de ce! Odată cu desecretizarea Protocolului de cooperare încheiat între SRI şi Parchetul General, a devenit limpede că activitatea de Poliție politică a Grupării a fost una laborios premeditată. Acest Protocol, la fel ca și celelalte 63 încheiate între SRI și alte instituții ale statului român, a putut să apară doar în condițiile existenței unei voințe supreme în stat. După cum am încercat să explic în repetate rânduri, din primele clipe ale primului mandat al lui Traian Băsescu, Consiliul Suprem de Apărare a Țării(CSAT) a emis Hotărârea nr. 17/28.02.2005.
Rămasă secretă până în prezent, Hotărârea a trecut corupția în clasa amenințărilor la adresa securității și a fost inclusă în structura Strategiei de securitate națională. În baza acestei Hotărâri a CSAT și a Legii 51/1991, privind securitatea naționala a României, lege care nu conține nicio mențiune cu privire la corupție ca având legătură cu siguranța națională, între Serviciul Român de Informații și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție s-au încheiat Protocoale și Planuri de Colaborare, care au născut celebrele de acum Echipe mixte.
Prin constituirea acestor Echipe, ofițerul de informații a fost introdus absolut ilegal în activitatea judiciară. Echipa procuror-polițist judiciarist, constituită potrivit Codului de Procedură Penală, a fost ilegal extinsă și a devenit compusă din ofițer de informații, procuror și polițist. Codul de Procedură Penală, o lege organică, a fost practic modificat de o Hotărâre a CSAT, de Protocoalele și Planurile de Colaborare, în condițiile în care, potrivit Constituției, unica autoritate legiuitoare a țării este Parlamentul. În baza acestor Protocoale și Planuri de Colaborare, Statul Paralel a declanșat o veritabilă Teroare, prin intermediul brațului său înarmat, Gruparea de Criminalitate Organizată SRI-DNA-ÎCCJ.
Vânătoarea de oameni a avut drept scop anihilarea prin arestare a celor mai importanți politicieni, oameni de afaceri și patroni media, care ar fi putut împiedica sau îngreuna acapararea puterii politice, economice și financiare de către un grup de uzurpatori bine descris de colegul meu, Dan Andronic, în serialul său „Noi suntem statul”.
În baza unor dosare lucrate la DNA, majoritatea având între coperți denunțuri mincinoase, probe falsificate și elemente din categoria securistă „s-a stabilit că”, „există indicii că”, etc, nenumărați oameni au fost arestați, judecați cu încălcarea unor drepturi procesuale elementare și condamnați la ani grei de închisoare. Ceea ce unii dintre ziariști știam, respectiv conținutul Protocoalelor și Planurilor de Colaborare, a ieșit acum la iveală. Primul, cel încheiat între SRI și Parchetul General a fost făcut public. Mai sunt încă 63, cu alte instituții ale statului. Credeți-mă, surprizele vor fi mari cînd vor fi desecretizate și acestea.
Cam asta este situația, pe scurt, la zi. Spuneam, însă, de consecințe. Ele nu sunt deloc greu de anticipat. În primul rând, dosarele penale care au fost construite de echipele procuror-securist-judiciarist sunt nule, iar aceasta nu mai este doar o opinie a unora, ci o certitudine deja probată. Aceste dosare au fost alcătuite altfel decât prevede Codul de Procedură Penală, de unde și nulitatea lor absolută. Arestați ilegal, judecați și condamnați tot ilegal, victimele Grupării de Criminalitate Organizată DNA-SRI-ÎCCJ nu vor ezita în a-și obține reparații și despăgubiri. Pe calea Justiției de la noi, atunci când ea își va reveni din dezastrul în care a fost scufundată, plus pe cea a Curții Europene a Drepturilor Omului(CEDO), victimele acestei Grupări vor alcătui o Nouă Asociație a Foștilor Deținuți Politici, iar perioada 2006-2016 va fi botezată Noul Obsedant Deceniu. Aceste victime vor primi despăgubiri serioase de la statul român, adică de la noi, cetățenii, pentru samavolniciile pe care le-au suferit. Timpul în care toate s-au întâmplat va intra in Istoria României alături de alte perioade istorice marcate de Teroare, cum ar fi perioada guvernării legionare, sau cea a anilor ’50.
O altă consecință, extraordinar de gravă, va fi cea a scăderii pe termen mediu a încrederii în Justiție. În privința încrederii în SRI situația va putea fi remediată prin simpla evidențiere a rolului determinant pe care însuși Serviciul l-a avut în curmarea activității Grupării, încă de la începutul mandatului lui Eduard Hellvig. Da, laud un șef al unui serviciu de informații. Nefiind nici informator și nici vreun „deontolog” de presă, ajuns în nu-știu-ce redacție în urma unui telefon dat de generalul Coldea, îmi permit să subliniez acest aspect.
Socotesc, așadar, că cea mai nenorocită consecință este faptul că cei 10 ani de Teroare instaurată de Gruparea SRI-DNA-ÎCCJ au făcut pulbere prestigiul judecătorilor, daună ireparabilă multă vreme. În fond, ei au consacrat în mandate de arestare și ani de pușcărie toate nelegiuirile Grupării. Este adevărat, doar o mână de judecători și-a terfelit jurământul sub pingelele încălțărilor, dar ceea ce s-a petrecut este atât de grav, încât o nemeritată anatemă va apăsa vreme îndelungată, nemeritat, întreaga breaslă.